Wat kan ik doen tegen een stijve schouder?

Ik heb heel lang getypt en blijkbaar in een verkeerde houding want nu is mijn schouder stijf, wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

rusten, in je lichaam de kans geven om zichzelf te herstellen. Dus al het " verkeerde" eventjes niet meer doen, of jezelf corrigeren hierin.

Met rusten bedoel ik niet helemaal niet meer gebruiken, maar alles met beleid gebruiken en een mate van concentratie.

Op zich kan je blij zijn dat het gebeurt, want het geeft je de mogelijkheid om erg veel te leren van jezelf en hoe je alles doet. Hierin heb je dus ook de mogelijkheid gekregen om jezelf te gaan corrigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Masseren met tijgerbalsem.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik niet...
Amadea
13 jaar geleden
Vóór 21.00 bestellen bij http://www.drogisterij.net/Tijgerbalsem/M/?partnercode=222&gclid=CJK_2IS-tacCFUku3godW39QSA, dan heb je het morgen in huis.
Smeer er calendulan op. Verkrijgbaar bij de drogist of kruidvat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helaas ook al op.
Neem een lekker warme douche, of als je een bad hebt ga lekker een tijdje in bad zitten.
Laat daarna als er iemand in huis is diegene je schouder masseren, bij voorkeur met iets als bodylotion ofzo. Ben je alleen probeer dan met je andere hand je zere schouder te masseren.
Trek vervolgens iets warms aan, duik lekker in een hoek van de bank met een wijntje, goede film op en lekker niets meer doen. Dan zal je je morgen al een stuk beter voelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wijntje? Volgens mij is de vragensteller 15..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja... ik ga niet bij elke vraag de leeftijd controleren hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat in de naam. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er staat een jaartal in de naam, dat hoeft niet altijd te betekenen dat die ook het geboortejaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Torrie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me anders wel het meest logische. Ik zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan helaas nog niet plussen maar ik vind dit een goed antwoord, spier[ijn en stijfheid gaat vaak het snelste weg door te bewegen en niet door rust.
huisdokter of specialist fysische geneeskunde raadplegen, met een spuitje van cortisone ben je er zo van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is enkel voor ontstekingen en niet voor stijfheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus dat het soms juist weer andere problemen kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje overdreven actie =)
een warme kruik op leggen, een sjaal op leggen, massage vragen aan een medebewonder.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het eenmalig is, dan gaat het met rust wel voorbij.

Als het een terugkerende pijn is, dan richting huisarts met doorverwijzing naar de fysiotherapie en/of röntgenfoto.