Wat te doen na operatie?

Ik ben recent geopereerd aan mijn arm en mag mijn arm 6 weken niet bewegen. Nu is mijn vraag. Wat kan ik doen bij bepaalde dingen. Denk hierbij aan naar de wc,douchen, aan en uit kleden etc. Ik heb nu nog thuiszorg maar daar wil ik eigenlijk zo snel mogelijk van af.
Zijn er trucjes om bij bovenstaande dingen te doen?

Toegevoegd na 38 minuten:
Helaas mag ik ook mijn andere arm beperkt bewegen want die schouder is versleten. Dus vandaar dat het best lastig is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Na een operatie (of tijdens een ontsteking kan of) mag je die arm niet bewegen. Dan merk je hoe moeilijk het is vooral als je rechts bent en het is ook nog de rechter arm...rampzalig. Fijn dat je nu hulp hebt, maar 6 weken thuiszorg wil je dus niet hebben. Hoe je het zelf kunt redden? nou allereerst: () geen haast hebben, nooit meer haast! voor alles wat je denkt ruim de tijd nemen, ook bij afspraken maken, denk niet doen we eventjes, maar plan dubbele tijd in en () vanaf nu oefenen met een arm/hand alles doen, je geblesseerde arm niet gebruiken, voor niets dus! Dat kan je nu al doen dat oefenen, maar denk nog maar goed na of het niet veel slimmer is om bv een paar keer per week wel thuiszorg, wel hulp te hebben om te douchen. Beterschap en zes weken is zo voorbij hoor. Toegevoegd na 33 minuten: Toegevoegd na 38 minuten: Helaas mag ik ook mijn andere arm beperkt bewegen want die schouder is versleten. Dus vandaar dat het best lastig is. ---------------------------------------------- @Damian: Als je ook je andere arm amper mag of kunt bewegen, wil jij nu toch het onmogelijke! Het is niet 'best lastig', nee, jij wilt iets wat gewoon niet kan, NU. Leg je erbij neer, berust erin en wees heel blij met 6 weken thuiszorg. Boven in de reacties, heb ik een oplossing voor je gegeven voor het trager zijn, niet op tijd je broek uit kunnen doen en vervolgens in je onderbroek plassen. Niet fijn, maar joh daar kom je wel overheen. Koop wat hulpmiddelen en klaar ben je, voorlopig.

Bronnen:
https://www.kruidvat.nl/always-twist-flex-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100