Weet iemand waar ik Cica Care silicone pleisters kan kopen, liefst online, en of deze worden vergoed door een zorgverzekeraar?

Toegevoegd na 3 uur:
Dit zijn dus pleisters, een soort gel laagjes, die je op een litteken kunt plakken en die een genezende en corrigerende werking hebben..
Heeft er iemand ook ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Over het algemeen worden deze alleen vergoed als je ze van je arts voorgeschreven krijgt. Bij ons is het zo dat dat ze gewoon via de apotheek verstrekt worden. Mijn moeder kreeg ze wel pas na aandringen, want door de hoge prijs hebben ze deze vaak niet op voorraad. Maar als je arts specifiek dit merk voorschrijft dan moeten ze deze wel gewoon voor je bestellen.

Je bent dus niet verplicht zomaar elk merk siliconen pleister te accepteren 'omdat de zorgverzekering dit voorschrijft'. Dit excuus gebruiken veel apothekers wel, maar mag dus niet als het merk op je receptje staat.

En bijna alle apothekers bezorgen toch ook gewoon? Hoef je er ook niet voor opuit als je dat niet kan :-)

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mensen reageren trouwens wel in verschillende mate op dit merk, zoals op elk merk en soort siliconenpleister. Het wil dus niet zeggen dat deze beter zijn dan andere merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet bekennen dat ik geen antword heb op deze vraag omdat ik niet weet waar het over gaat. Wat ik wèl weet is dit: beerg schreef:
"Mijn moeder kreeg ze wel pas na aandringen, want door de hoge prijs hebben ze deze vaak niet op voorraad. Maar als je arts specifiek dit merk voorschrijft dan moeten ze deze wel gewoon voor je bestellen. Je bent dus niet verplicht zomaar elk merk siliconen pleister te accepteren ‘omdat de zorgverzekering dit voorschrijft’." Dit is inderdaad waar! Wij hebben dit zelf meegemaakt met de goedkopere medicijnen die onze zoon voorgeschreven kreeg en die zelfs een tegengestelde werking op hem hadden. Nu zet zijn specialist vaak een R met een cirkeltje eromheen erbij op het recept, en een andere (als zijn eigen er niet is): Medische noodzaak! Je moet je ogen goed openhouden met dit soort dingen, maar je hebt er gewoon recht op hoor, dus wat dat betreft een dikke + voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Ze worden meestal niet vergoed door de zorgverzekeraars, en het voordeligst zijn ze te bestellen via ebay.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan je ze online bestellen:

http://www.easyparapharmacie.com/boutique/fiche_produit.cfm?ref=7626949&num=9&type=46&code_lg=lg_fr

Is wel Frans en voor het geval je dat niet kan; een cursus Frans kan je hier vinden: http://www.teleac.nl/frans/

Of het vergoed word weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je deze gelpleisters? Zijn gewoon van Hansaplast en te koop bij drogist of apotheek volgens mij.