Dat zijn reacties met een dubbele betekenis. Er wordt met de woorden ook gezinspeeld op seksuele zaken. Niet rechtstreeks benoemd, maar door middel van woorden die op zich gewoon zijn maar aan de andere kant ook niet.
11 jaar geleden
De betekenis van pikant is : waar je opgewonden van wordt.
Pikante foto's zijn erotische foto's.
Tamelijk pittig en scherp ondeugend en behoorlijk prikkelend.

Pikante opmerkingen zijn dus opmerkingen die bedoeld zijn om te prikkelen.
Licht pikante opmerkingen zijn dus opmerkingen die wel een seksuele tint hebben, maar niet smerig zijn. Opmerkingen die wel sexy zijn en ook wel een tikje gedurfd,
maar niet goor.

Daarbij is dat natuurlijk een kwestie van smaak en gevoel.
Wat voor de een licht pikant is, is voor de ander zwaar vernederend.
De een zal zeggen: dat kan nog net en is wel een beetje spannend.
De ander zal zeggen over hetzelfde: dat is zwaar discriminerend en heel vrouw-onvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarbij ik me wel afvraag dat, als een opmerking té pikant is voor diegene die hem ontvangt, het dan vrouwonvriendelijk, zwaar vernederend is of goor. Het is op zich onbedoeld discriminerend dat je ervan uitgaat dat het omgekeerde (bij mannen) niet voorkomt. Maar goed, kon waarschijnlijk een reactie niet laten omdat ik je krachttermen een beetje té heftig en opmerkelijk vond voor het onderwerp.