Kan ik mijn vader vergeven als hij mede schuld heeft aan mijn psychische problemen?

Vader vroeger alcoholist en vaak gekwetst. Ik wil t graag loslaten, hij heeft sorry gezegd, het gaat nu paar jaar al goed. Maar lukt me niet los te laten en wil dat zo graag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Sorry is lekker makkelijk. Mijn neefje krijgt op zijn 2e al geleerd dat sorry zeggen niks oplost. Weet je wat het is, als je vader het kon overdoen, zou hij het precies hetzelfde doen, wetende dat ie later gewoon sorry kan zeggen. Maarja, als hij alleen zoop en zich verder niet met je bemoeide, had je het zo slecht nog niet hoor, de combinatie is pas nasty.

Genezing begint bij vergeving! Vergeef het hem en vergeef jezelf. Dan kun je het pas loslaten en verder gaan.

ja dat kan wel. ik heb hetzelfde mee gemaakt, heb geen psychische problemen gehad, maar heb er wel heel erg onder geleden. Mij heeft het erg geholpen, om te kijken naar mijn grootouders, hoe is zijn jeugd verlopen en daaraan kon ik wel zien, hoe hij er toe is gekomen om zoveel te drinken en de man te zijn wie hij was.Niet dat ik het daarmee goed praatte, maar ik had wel meer begrip. Mijn vader heeft nooit wat gezegd, maar ik heb het hem wel vergeven. Dat heb ik wel een paar jaartjes nodig gehad

Ik denk dat in een goed en open gesprek het jou veel makkelijker maakt om te vergeven. Misschien moet je je vader eens vragen waarom hij zoveel dronk. Was het de moeilijke opvoeding die hij gekregen heeft, of had hij faalangst? Als jullie er samen rustig over kunnen praten, waarbij alles open ligt, en hij vanuit zijn diepst van zijn hart jou om vergeving vraagt, dan kun jij het zeker loslaten. Dat dat nu niet zo is komt omdat niet alles doorgesproken en verwerkt is.

De enige die je werkelijk kunt vergeven ben jij! Om het feit dat jij, om wat je hebt meegemaakt, bent gaan geloven in '''.. vul het maar in. het heeft de 'ik' gevormd, omgebogen.. en zelfs tegen haar natur in laten gaan. Kijk goed, vergeef jeZELF voor je aanamens, dan kan jij door .. uitademen en zien dat jij niets met je vader te maken hebt!

Beste, Ik weet niet wat de voorgeschiedenis is, waardoor zijn deze psyschisch problemen ontstaan enkel door het feit van alcohol, en je bent gekwetst geweest waardoor ? Uw vader erkent toch dat hij in fout is geweest (door sorry te zeggen), maar is dat inderdaad voldoende voor jou ? En als jezelf moeite hebt om het los te laten ( heb je je vader dan wel vergeven), voor hetgeen hij je vroeger heeft aangedaan ? Indien je er zelf niet uit geraakt zou ik je willen adviseren om eens een huisarts of vertrouwenspersoon te consult- eren ! Lees een aandachtig de toegevoegde linken ivm vergeving Veel sukses gewenst ! Mvg, Karel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100