Kan ik een brief schrijven aan mezelf in de toekomst?

Met www.futureme.org kun je een e-mail naar jezelf sturen in de toekomst, heel leuk. Maar ik vraag me af of ik ook een geschreven brief aan mezelf kan posten en dat ik die dan over 1 of 2 jaar of zo pas thuisgestuurd krijg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb hetzelf weleens gedaan. Ik denk dat ik een jaar of 16 was toen ik een brief aan mijzelf schreef. Met daarin heel eerlijk (veel eerlijker dan ik normaal tegen mijzelf ben) wat ik wel en niet leuk vond aan mijzelf en wat ik wou veranderen. Maar ook dingen die ik op dat moment belangrijk vond (geen vriendje *snik*, school afmaken, blauw haar (sja...)). Deze brief heb ik toen achterin de kast gelegd in de woonkamer (en dan ook echt achter, achterin).

5 jaar later, toen ik ondertussen in het buitenland woonde, hebben mijn ouders die kast goed opgeruimd en helemaal leeg gehaald. En natuurlijk vonden zij die brief. Er stond op "voor mormel, niet openen voor ... ". Die datum was al verstreken dus mijn ouders hebben die brief op de post gedaan naar mijn nieuwe adres. En zo kreeg ik een brief van mijzelf die ik echt volledig vergeten was.

De truc is natuurlijk hoe kun je ervoor zorgen dat je jaren lang niet aan die brief zit.. En behalve een notaris is daar inderdaad geen goede oplossing voor. Als je jezelf vertrouwt kun je die brief bij je persoonlijke administratie stoppen. Voorin, zodat je deze regelmatig ziet en niet per ongeluk weggooit. Zo niet? Geef hem aan een goede vriend/vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is voor zover ik weet geen bedrijf dat een dergelijke service aanbiedt. Wel kan je bv bij een notaris een brief afgeven die op eeen bepaald moment bezorgt moet worden.

Wat er leuk aan is.. Geen idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eventueel ook een brief in een fles kunnen doen en deze in zee gooien. Misschien dat die in de toekomst ook gevonden wordt door iemand.

Lees het artikel op deze website maar eens:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/561796/2011/01/06/Flessenpost-na-veertig-jaar-terugevonden.dhtml

Of het leuk is? Ik geloof dat de man die de brief destijds geschreven heeft dit best wel leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je dat. Het is alleen een zaak om te kijken wat er in de tussentijd met de brief gebeurt. Geef je het aan iemand om het op een afgesproken moment aan je te geven of te posten. Houd je het zelf in een laatje en spreek je met jezelf een openingsdatum af of onder welke omstandigheden je het opent.
Tegen de tijd dat je het opent heb je toch wel een idee wat er in staat door jouw herinnering. Je zou juist ook eens aan een ander dierbaar iemand kunnen vragen om een brief te schrijven voor over een jaar of 20. Dat is dan een echte verassing.
Succes.