hoe zie je het of het een mannetjes mug is of vrouwtjes mug ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.7K
Rieneke1
7 jaar geleden
Als ze bovenop je gaan zitten om je bloed te zuigen is het een vrouwtje.
dudemeister
7 jaar geleden
zijn ze lang van poot aarzel niet maar sla ze dood
die met bloed is het vrouwtje
kan period hebben - haha lol
maar i shit u not
only women suck

Antwoorden (1)

Vrouwtjes muggen kunnen niet zo goed horen als mannetjes muggen, ze missen dan ook de borstels op hun voelsprieten(hoorsprieten), die de mannetjes wel hebben.

Je kunt mannetjes dus herkennen aan die borstels zie foto bijlage.

Daarnaast de mannetjes muggen zoemen zelf ook, al is de toon van het gezoem een stukje hoger dan dat van de vrouwtjes.

https://www.muggen-weg.nl/c-1621420/waarom-zoemen-en-steken-muggen/