Wat te doen met hele ontstoken 1 week oude oorgaatjes waar geen oorbel meer in zit?

Ik heb 1 week geleden mijn 3e gaatje aan beide kanten laten schieten(niet mijn slimste keuze). De eerste dagen ging het goed maar sinds 2 dagen had ik een enorm opgezwollen en dik oor aan 1 kant, nu zo erg dat ik de oorbel eruit heb gehaald, na 1 nachtje slapen is het gaatje bijna niet meer te zien, alleen ben ik nu bang dat de ontsteking er niet uit kan?? Wat moet ik doen?
Ik heb totaal geen pijn eraan, slapen is wat gevoelig maar niet echt pijnlijk

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ontsmetten, steeds schoonmaken en maandag naar de huisarts. Laat deze er naar kijken en behandelen. Als het erge pijn gaat doen en/of je koorts krijgt, Huisartsenpost bellen voor advies. Niet er naar toe gaan, éérst bellen en vragen. Ook zeker niet naar de Eerste Hulp gaan.