hoe komt het dat ik meer ben gaan eten en ik ben juist afgevallen?

ik ben meer gaan eten en alle feestdagen tellen daar extra bij en het blijkt dus dat ik juist ben afgevallen..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Ben je al bij de huisarts geweest?
Ritsuka
7 jaar geleden
ben je echt meer gaan eten? van hoeveel naar hoeveel kcal gemiddeld ben je gegaan?
is er verder wat veranderd in je leven, meer gaan bewegen, meer stress?

Antwoorden (1)

Hoe dat komt is in z'n algemeenheid niet te beantwoorden. Daarvoor zouden wij jou, jouw omstandigheden en de veranderingen daarin moeten kennen.

Ik kan wel een aantal mogelijke oorzaken opnoemen.

Eén daarvan is stress. Stress kan ervoor zorgen dat je meer energie verbruikt, dat je de energie uit je voedsel minder goed opneemt, en dat je meer gaat eten. De netto balans kan dan toch uitdraaien op gewichtsverlies.

Een andere is natuurlijk een (nog onbekende) ziekte. Die kan best tijdelijk zijn. Dus zolang je er geen last van hebt, is het voldoende wanneer je het (ontspannen) in de gaten houdt. Blijft het effect bestaan en heb je er last van, of loopt het de spuigaten uit, ga dan naar de huisarts. Die kan, samen met jou, de echte oorzaak achterhalen.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb er best veel last van ik word hierdoor bijna elke dag duizelig en voel me misselijk. Maar bedankt voor uw uitleg!
Cryofiel
7 jaar geleden
Kijk ook eens heel goed naar je voeding. Je kunt namelijk heel veel eten en tegelijk ondervoed zijn. Dat gebeurt wanneer je dieet te eenzijdig is waardoor je bepaalde voedingsstoffen niet binnenkrijgt. Het kan ook gebeuren wanneer je darmen niet goed functioneren, zodat die bepaalde voedingsstoffen niet opnemen.