Ik heb vaak last van mijn enkel, wat is er mis mee?

Ik ging vaak door mijn enkels maar dat is erg verminderd. Ik heb er vaak last van als ik er op sta, en er dus druk op zet.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik heb er nu 3 jaar last van, er is nooit iets raars mee gebeurd en ik heb er niet altijd last van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat denk je van de huisarts?

Het beste antwoord

Ik verzwikte / ging vaak door mijn enkels, nooit mee naar de huisarts geweest. Ben gaan tennissen, dat bleek het antwoord. Tennis is zwaar voor je knieën en blijkt goed voor mijn enkels te zijn... ik zwikte niet meer, mijn enkels bleken sterker te worden.
Je kunt natuurlijk eerst advies halen, maar je zou ook kunnen gaan sporten.

Toegevoegd na 1 dag:
Hoewel tennissen goed voor mijn enkels was, zegt dat niets over andere enkels... Neem geen risico en ga eerst naar een deskundige: je eigen huisarts.
Leg hier het probleem voor en jouw idee als oplossing. Ben toch benieuwd wat de vakman voor mogelijke oplossing ziet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor je advies, ik zal gaan kijken. In mijn dorp zit een tennisvereniging dus wie weet ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dat ook,heb al verschillende keren verzwikte enkels gehad en ik ben ook al een keer gevallen omdat ik door mijn enkel ging toen ik hoge sleehakken aan had.
Zat er een bal op die enkel de volgende dag en moest ik een week thuis blijven met dat been omhoog.
Ik wist niet dat je je enkels sterker kon maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk @Diannegames en @Laurena is wat ik zeg een voorbeeld van een oplossing. Misschien zou je @Laurena moeten oefenen met hoge hakken, niet iedereen kan daarop lopen [ik niet bijvoorbeeld ;) ] @Diannegames, voordat je meteen lid wordt van de plaatselijke tennisclub, zou ik toch eventjes via de huisarts gaan. Wat denkt deze van je probleem en mogelijke oplossing? Is beter even advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jodokus,ik ben blij dat je toch nog aan raadt eerst naar de huisarts te gaan daarom van mij een plus.
Misschien verstandig om dit ook als aanvulling bij jouw antwoord te zetten?

Andere antwoorden (1)

Ga hiermee naar een fysiothearpeut. Deze kan je vertellen wat er mee aan de hand is en wat je ertegen kunt doen. Ik heb dezelfde klachten en bij mij gaat het erom dat mijn banden te lang zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je advies ! :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zal ze toch eerst naar de huisarts moeten voor een verwijzing.