Waardoor krijg ik het snel benauwd?

Ik zit op hockey, en als ik ren krijg ik het heel snel benauwd, alsof ik niet meer kan ademen,. Ook heb ik dan slijm in me keel. Laatst onder de wedstrijd had ik het ook, en had de tegenstander het gelukkig door , en toen ben ik gaan wisselen.
Dit gebeurd wel eens vaker, van de winter ben ik zelf heel duizelig geworden.

Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan hyperventilatie zijn, misschien moet je een keer googlen op hyperventilatie en kijken of dat het geval is bij jou.
Groeten Amarens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan door roken komen, als je daardoor bronchitis of zelfs astma hebt gekregen, dan kun je het zo benauwd krijgen. Ook last van slijm achterin de mond en in de keel hoort daarbij . Ik heb er zelf last van.

Advies
Ga naar je huisarts, vertel het probleem, het kan zijn dat je puf-medicatie/lucht krijgt.
Echter het kan ook iets heel anders zijn, dat zal de arts je vertellen na onderzoek.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer mensen hebben dat ook. het kan een paar dingen zijn: 1. je kan een neusslijmvlies ontsteking hebben waardoor ademhalen slecht gaat en je het benauwd krijgt(let op: een neusslijmvlies ontsteking kan ook overlopen naar je keel en een langere tijd aanhouden of soms terug keren na een tijd dat je het niet hebt gehad)
2. Ook kan het zijn dat je lichaam niet goed overweg kan met snel adem halen.
3.Het kan ook zijn dat je astma hebt maar dat lijkt mij niet.
het lijkt mij handig om een arts te raad plegen.