Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om nu tot rust te komen en mij beter te voelen?

Ik heb de laatste paar dagen heel erg weinig geslapen(lees:rond 4 uur telkens), en dat ben ik niet gewend normaal. Nu voel ik mij erg beroerd, onwijs moe en ik moet nog erg veel doen, want morgen begint mijn eerste examen, ik heb mij niet zo goed voorbereid voor deze twee weken, en dus mag ik niet moe zijn nu. Wel wil ik vandag op tijd naar bed, rond 10 uur zodat ik morgen goed uitgeslapen ben, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mij nu/vandaag beter voel, want mijn ogen vallen zo dicht en mijn hoofd voelt enorm zwaar.

Sorry voorde lange tekst en dat het zo'n persoonlijke vraag is en niet algemeen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nou je zegt het zelf al een beetje. Je zit in examen periode en je slaapt waarschijnlijk hierdoor weinig omdat je gespannen bent en veel informatie in jezelf moet opnemen. Sowieso zal het na je examenperiode allemaal wat rustiger worden maar wat je misschien kunt proberen om tussendoor wat af te schakelen: als het weer het toelaat, ga lekker buiten zitten met je favoriete muziek op. Even lekker concentreren op de muziek of misschien zelfs even wegdromen. Helpt bij mij altijd goed. Niet op je kamer doen want dan wordt je constant geconfronteerd met huiswerk en kun je alleen maar meer afgeleid worden.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het slapen gaan kun je een lekkere kop kamille thee drinken, dit werkt rustgevend. Ook kun je een paar druppels lavendel olie op je kussen sprenkelen.
Dan heb je je slaap in ieder geval.
Wat je nu niet moet doen om wakker te blijven is koffie oid drinken (caffeine) dit gaat je vannacht weer wakker houden.
Kamille thee is bij de grotere supermarkten (AH) te koop en bij natuur winkels, hier hebben ze ook etherische lavendel olie, en ook meerdere homeopatische middelen tegen examenvrees, stress etc.

Succes met je examens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo gespannen bent kan je eens yoga proberen om tot rust te komen.
Op de website hieronder vind je 3 ademhalingstechnieken om los te komen van de spanning.
Het ziet er raar uit maar het proberen waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding