Pijn in rechterkant van torso, misschien ribben. Weet iemand ?

Ik heb sinds gister een steek als ik inadem dit is in mijn rechterkant, een week geleden had ik dit ook in mijn linkerhelft. Ik heb dit al 7 keer gehad en ben al naar de dokter geweest die heeft gezegd dat het een gekneusde rib is door te hard gapen of schrikken in mijn slaap. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Vaak is het een tussenribspier. Niets aan te doen en gaat weer vanzelf over. Blijft het vervelend, toch even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had zelf enige tijd geleden ongeveer hetzelfde probleem.

bij mij werd door de arts verteld dat ik het syndroom van Tietze zou hebben. dit is bij mij nog enige weken aangehouden, heel soms heb ik er nog last van.

Het beste kun je als de pijn aanhoud gewoon naar de huisarts toe gaan en hem vragen te kijken.

Zelfdiagnose is leuk, maar staat niet garant voor succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pijn bij diep ademen die stekend aanvoelt vanuit de rug thv de ribben kan een probleempje zijn van een niet goed bewegend gewrichtje tussen wervelkolom en rib. Een manueeltherapeut helpt je er 1 a 2 x van af en kan ook vaststellen of dat het probleem inderdaad is. Aangezien je hiervoor al bij de huisarts bent geweest en die naar ik aanneem al naar je longen heeft geluisterd, is er verder niks ergs aan de hand. Het komt vaak voor en is gemakkelijk te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt,RayHolland,heb ik ook nogal eens last van. Ga daarvoor ook steeds naar de manuele therapeut,ben ik er ook zo weer vanaf.