Iets op mijn vinger?

Ik heb al superlang een soort bultje op mijn vinger. En om de zoveel maanden/weken zwelt het een beetje op en doet het pijn. Zoveel last heb ik er nou ook niet weer van maar ik zou graag willen weten wat het kan zijn. Ik ben er een paar jaar geleden ook mee naar mijn huisarts gegaan en die zei dat ongevaarlijk was.
alvast bedAnkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Het zou kunnen dat er een keer een splinter diep in je vinger is gekomen. Dat is mij een keer gebeurd, dat ik steeds meer last kreeg van een vinger en toen kwam er uiteindelijk een klein scherp stukje metaal uit. Helemaal vanzelf, zo wonderbaarlijk. Dat werkt zich vanzelf je vinger uit. En daarna was het helemaal genezen. Als het bij jou ook een splinter is, dan doet je vinger dus reuze z'n best om die er uit te werken. Maar dat is tot nu toe dan nog niet gelukt.
Amadea
13 jaar geleden
Je kan in een kommetje met een beetje soda je hand in doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een onderhuidse verdikking is, zal soda geen effect hebben!
Het kan een beetje overbelast zijn door bijv. computeren of schrijven.....dan zou het een kleine zwelling kunnen zijn in een aanhechting van een pees of spier! Zodra je het hebt overbelast steekt het de kop weer op! Na rust neemt de zwelling af! Als je overigens niet gerust op bent, toch even terug naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk een kleine ontsteking.
3 x per dag trekzalf erop, paar keer per dag een soda badje en als je tijd hebt tussendoor (of 's nachts) een nat kompres.

hierdoor rijpt de ontsteking en kan het naar buiten afvloeien. in de meeste gevallen gaat het op deze manier, maar je lichaam kan zelf ook de ontsteking 'onschadelijk' maken. soms word het erger, maar dan bel je natuurlijk de huisarts op :)

blijf je er last van hebben is het misschien ook een idee om de huisarts nog een keer te bezoeken.

succes!