Ik heb een heel erg vervelend wondje in mijn rechter mondhoek, wie weet wat dit kan zijn?

Op de foto kun je het zien. Het begint klein maar spreid zich steeds verder uit. het is rood en het scheurt een beetje als ik mijn mond heel ver open doe. Het duurt ook minimaal 2 weken voordat dit genezen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Vitaminen gebrek dan wel gecombineerd met een te lage weerstand [bv door te weinig slaap].
Heel simpel te voorkomen, iets meer aandacht aan je lichamelijke behoefte schenken.
Succes, ik weet hoe irritant pijnlijke het kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het begint met een blaasje zou dit heel goed een koortslip kunnen zijn.
Een koortslip is lastig en pijnlijk, maar kan zelden kwaad. Een koortslip is wel besmettelijk. Het herpesvirus dat in de vochtige blaasjes zit, kan door zoenen of na aanraking met de vingers worden overgebracht. Zo kan het virus ook in het oog of op de geslachtsorganen (vaginaslijmvlies, eikel of voorhuid) terechtkomen en blaasjes veroorzaken. Pas als de blaasjes zijn opgedroogd, kan er geen virus meer worden overgedragen. De blaasjes genezen vanzelf (zonder littekens), maar kunnen af en toe terugkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt een beetje op krentenbaard. Dat is een bacteriele infectie die begint met een klein wondje. Het is goed te behandelen met een antibiotica-zalfje dat je 'over the counter' bij de apotheek kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee waarom je een min hebt gekregen voor je antwoord. Want dat het krentenbaard is daar kon je nog wel eens gelijk in hebben. Mijn zoon heeft op dit moment ook flink de krentenbaard te pakken.Dus het zou maar zo kunnen dat het heerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je draagt die bacterien in je huid mee, als je weerstand laag is kunnen ze vanzelf weer opspelen. Zelfs als het geen krentenbaard zou zijn, heelt het wondje veel makkelijker als je er zo'n zalfje op smeert (hoewel je natuurlijk niet te veel antibiotica moet gebruiken).
Vaak is zo'n mondhoekprobleem het gevolg van een onschuldige schimmelinfectie maar een allergie, vitaminegebrek of eczeem kunnen ook allemaal de oorzaak zijn. Ga even naar je huisarts die je een zalfje of iets dergelijks kan voorschrijven dat in negen van de tien gevallen binnen een paar dagen helpt.