ik ben 18 jaar, heb ik groeipijn?

ik ben 18 jaar en volgens omstanders ben ik wel een beetje aan het groeien maar ik heb zo nu en dan gewoon veel pijn in de rug. kan dit van het groeien zijn? ik ben véél meer gaan eten sinds vorige jaren.

Toegevoegd na 47 minuten:
mijn vader klaagde ook rond zijn 16-17 jaar elke dag over rugpijn. en is in die periode heel veel gegroeid. ik ben 3 mnd. te vroeg geboren dus zou het kunnen dat ik een achterstand heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (2)

Je blijft tot +- 22 jaar doorgroeien. Dus dit kunnen wel groeipijnen zijn maar is niet noodzakelijk. Als het blijft duren kan je best naar een dokter gaan
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat het groeipijn is, groeipijn komt meestal voor in de benen en soms in de armen. Ook krijg je groeipijn 's nachts en niet overdag. Ook komt groeipijn meestal voor tijdens de groeispurts, wat bij jou niet het geval is. Het zou aan je houding kunnen liggen, dat je last van je rug hebt. Maar het kan ook een totaal andere oorzaak hebben. Als je er vaak last van hebt, raadpleeg dan je huisarts eens.