Als ik 's ochtend opsta heb ik last van prikkels (steken) in mijn tenen, wie weet waar dit van zou kunnen komen?

Als ik eenmaal mijn schoenen aan heb gaat het over en voor de rest van de dag heb ik er dan ook geen last meer van, dus alleen 's ochtend na een nacht slapen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik garandeer niet dat het 100% het antwoord is, maar ik denk dt het te maken heeft met je doorbloeding. S'nachts lig je en stroomt je bloed minder goed naar je tenen. Wanneer je opstaat begint de doorbloeding beter te verlopen en verdwijnen je prikkels. Misschien verstandig om even een belletje te doen met je huisarts. ( klein bloedpropje misschien? ) Rook je? Beweeg je veel en eet je niet te veel vette maaltijden? Soms leeftijd ook belangrijk.. Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat je door je slaaphouding een zenuw afknelt, zodat je "slapende" tenen krijgt. (is overigens wel grappig in dit verband). Dit heb je ook als je bijvoorbeeld lang op een harde stoel zit, dan gaan je billen prikken. Als je weer gaat bewegen dan wordt die zenuw weer "wakker", daarom heb je er de rest van de dag geen last van. Probeer eens of je je kunt realiseren in welke houding je 's-morgens wakker wordt. Dit is de sleutel tot de oplossing van jouw probleem. Als je weet wat de afknelling veroorzaakt, dan pas kan je proberen het te voorkomen, bijvoorbeeld door te slapen met een opgerolde handdoek tussen je knieën. Is even wennen, maar het werkt wel. Succes :-)