Pijn in linkerbovenbeen weet iemand wat het veroorzaakt?

Ik heb dus ong een week of anderhalf last van mn bovenbeen. Als ik bijv opsta vanuit een zittende positie dan doet het echt zeer, en moet ik eerst even mank lopen door de pijn. en als ik dan even heb gelopen gaat het weer over. ik voel de pijn ook als ik mijn been strek tijdens het zitten.
Weet iemand wat het is? of het iets ernstigs is? of wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan een ontstekingsremmer nemen voor je gaat slapen, dan is het misschien morgen beter. Als het blijft duren toch je huisarts contacteren, want dit kan vele oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Spiertje verrekt of gescheurd?
Ontstekinkje?
Hormonen?
Zenuwenpijn?

Nee, niemand kan weten wat het is.
Behalve je dokter.
Dus: HUP naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een anonieme minkukel die wel dokter op afstand kan spelen???? Knap hoor.
Lijkt mij in iedergeval een spierblesure. Je spier spant zich dan gaat het pijn doen. Ga je normaal lopen kan het inderdaad wat minder worden, vroeger moest je altijd rusten, tegenwoordig zijn ze daar wat minder streng in. Omdat het al langer dan een week duurt even kijken of een dag echte (been) rust + tijgerbalsem verlichting brengt zo niet dan toch even naar je arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit het aan de achterkant van het been, dan lijkt het inderdaad een spier/pees blessure. Kenmerkend: vaak geen pijn in rust (tenzij ernstige spierscheur), pijn bij begin van bewegen dat daarna verdwijnt. Het kan bij lang bewegen (of sporten) weer terugkomen tijdens het bewegen. Als dat laatste het geval is, is het een middelmatige blessure. In het eerste geval een lichte spier/pees scheur.

Vaak onstaat zoiets na/tijdens sporten (vooral ook bij onvoldoende opwarming spieren) of ongewone bewegingen die je normaal niet maakt, of van nooit sporten ineens gaan sporten, of bij krachttrainingbijvoorbeeld.
Misschien herinner je je iets zo'n 1.5 week geleden?

Maar.. ook ik ben geen arts. Dus als je echt wil weten wat het is, als pijn toeneemt of als been dik is/wordt: raadpleeg je huisarts.