Wat kan je het beste doen bij een brandwond door een sigaret?

Gister avond ben ik uit geweest en stootte iemand met zijn sigaret tegen mijn schouder waardoor er nu een grote brandplek zit. Ik vroeg me af wat ik er het beste op kan smeren dat het mooi heelt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.9K
Amadea
12 jaar geleden
Hopelijk heb je als eerste een lauwe douche genomen. Want het eerste herstel komt door direct te spoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot was die sigaret dan als er nu een grote brandplek zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ijsblokjes opgehouden. De sigaret bewoog over mijn schouder dus een grote streep

Antwoorden (8)

Wonderpotje van Oriflame, de pijn trekt weg en je geneest sneller en geen litteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bio Oil, verkrijgbaar bij drogisterijen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitstekende ervaring met Traumeel zalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de reacties onder je vraag schrijf je dat de sigaret over je schouder bewoog. Dat betekent dat het nooit een diepe brandwond kan zijn.

Het is dus een oppervlakkige brandwond.

Een oppervlakkige brandwond heelt vanzelf zonder zichtbare sporen na te laten. Het beste kun je er dus helemaal niets opsmeren.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Calendula erop smeren. Zo droogt het niet uit en het heelt heel snel. Daarbij is het gemaakt van natuurlijk produkten. Het is te koop bij de apotheek of de drogist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een lelijke brandplek waar je meestal behoorlijk last van hebt.De blaar is meestal ook gelijk open,daar door meer kans op infectie,Daarom niet te veel smeren,een open,vettige wond is voor een bacterie een prachtige bron om in te nestelen.
Het beste kun je de plek goed ontsmetten,koelen en aan de lucht laten drogen.Je kunt het verbinden maar leg er wel eerst een vette gaas op anders gaat het aan de wond vast plakken.Wel heel regelmatig even checken of het niet aan het ontsteken is in dat geval moet je voor een antibiotica zalfje naar je Huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je had het meteen 10 minuten moeten koelen, maar daar is het nu te laat voor, Biogaze werkt wel, te krijgen in de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring met een brandwond van een sigaret is dat het even pijn deed vanwege brand. ik heb er een nat koud compresje opgedaan dat de ergste brand eruit ging.
daarna nog 1 maal herhaalt en er verder niets opgesmeerd, open gelaten zodat er wel wat frisse lucht bijkwam...na 2 dagen was de hele plek verdwenen.