Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik verkeer tijdens toetsen in een soort van roes. Wat is de oorzaak hiervan?

Ik heb deze week toetsweek dat houdt ii dat ik in 5 dagen 11 toetsen heb. Vandaag had ik er weer 3. De stof kende ik goed dus de vragen waren goed te beantwoorden echter; het lijkt alsof ik na 1 of 2 vragen in een soort roes verkeer.. ik word een beetje duizelig en zie mijn toetsblaadje wazig. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is zeker geen faalangst dat weet ik wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
950

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vermoedelijk slaap je niet genoeg. Ben je misschien 's avonds nog tot laat bezig met leren? Eerder stoppen, en 's morgens nog even de hoofdpunten nakijken geeft een beter resultaat.
Ook is het mogelijk dat je te weinig eet. Zorg voor een stevig ontbijt, zodat je met gemak de middagpauze haalt zonder duizelig te worden. Of neem een gezond tussendoortje in de ochtendpauze. Bijvoorbeeld een müeslibol, een banaan, een bekertje fruityoghurt of kwark.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slaap zeker genoeg! Ga iedere avond stipt om 9 uur naar bed.
Eten doe ik ook wel redelijk ik ontbijt met 3 broodjes en eet tussen door een ontbijtkoek en een snicker.
Amadea
10 jaar geleden
Hoe is het dan met je ademhaling? Misschien ga je, ondanks dat je zegt geen faalangst te hebben, toch een beetje hyperventileren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik adem gewoon normaal rustig door mijn neus. Zou het met mijn zicht(ogen) te maken kunnen hebben?
Amadea
10 jaar geleden
Niet als je er alleen tijdens een toetsweek last van hebt. Dan zou je het ook in andere situaties moeten merken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is waar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding