Als ik zenuwachtig/gespannen ben loopt het een beetje...

Als ik zenuwachtig/gespannen ben dan moet ik meestal naar het toilet om de wc eend te voeren, het is vaak dunne ontlasting, erg vervelend, als ik bijv. naar een feest ga of als ik uit ga, of als er iets gaat gebeuren; sollicitatie gesprek, vliegtuig, ergens heen ga... is hier iets aan te doen? Ontspanningspillen werken niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is mestal éénmalig, als ik er net ben. En als ik naar het toilet ben geweest hoef ik dus meestal niet meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Diaree-remmers werken ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien kun je voor je weggaat iets eten dat stoppend werkt, bijvoorbeeld een banaan of een droge beschuit. Overigens, het is een verschijnsel waar meer mensen last van hebben hoor, dan zijn je darmen gewoon even overactief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt het geluk dat jou lichaam je perfect toont wanneer JIJ stress ervaart.
Je kunt in die gevallen jezelf perfect gaan bevragen welke stress het is en waarom je stress ervaart. Daarna kun je die gedachten beter gaan relativeren.
Want een vliegtuig stort niet neer als jij erin zit, dat is statisch niet het geval en het brengt je natuurlijk wel waar je wilt zijn en waar je veel plezier zult gaan beleven.
Van elke situatie kan je vele positieve eigenschappen halen.
Zeg dan als laatste tegen jezelf: het is niet nodig om stress te hebben voor dit.