Mijn middelvinger heeft een rare bult. Wat is dit en hoe gaat het weg?

Ik heb op mijn middelvinger (zie foto) een rare bult. Wat is dit en hoe gaat het weg? Het is best irritant.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Veel met je telefoon bezig geweest? Op die vinger laten steunen?
Amadea
11 jaar geleden
Heb je je gestoten? Doet het pijn, kloppend of jeukend?

Antwoorden (5)

Dat lijkt mij een ontsteking van het laatste gewricht.
Best eens mee naar de dokter gaan voor er nog andere gewrichten aangestoken worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt op vocht onder je huid. Dit kan overbelasting komen. Schrijven, bellen enz. Rust geven. De activiteit die het veroorzaakt stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk een muceuse cyste. daar is eigenlijk niets aan te doen, het gaat vanzelf weer weg. Het is in feite een ontsteking van de carpaal tunnel bij het nagelbed. Als het erg groot is kan het worden leeggezogen maar terugkomen doet het dan wel meestal. Veel mensen hebben het op een teen. Ga even naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik ook. Het is mij ooit verteld dat het komt omdat je met die hand schrijft, en omdat je pen tegen die plek aan wrijft ontstaat er een soort van verdikking ( eelt misschien?).
Er wordt op internet gesuggereerd dat je mogelijk je pen in een verkeerder houding vast hebt maar of dit juist is weet ik niet. Het zou wel verklaren waarom niet iedereen zo'n bultje heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schrijf inderdaad met die hand
Heb ik ook. Is waarschijnlijk veroorzaakt door het schrijven of misschien door hoe je je mobiel vasthoud. Het is gewoon eelt. Probeer als je het weg wilt hebben een andere schrijfmanier te ontwikkelen.