Last van duizeligheid, is dit erg?

Ik heb al een tijdje last van duizeligheid, soms wordt het even wat erger, dat alles om je heen draait, en dan is het weer een paar dagen weg. Is dit erg en kan dit kwaad?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik was niet echt van plan naar een dokter te gaan tenzij het niet meer te doen is maar toch bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

of het kwaad kan, kan alleen je dokter bepalen
normaal is het niet natuurlijk.
morgen meteen maar even een afspraak maken.
niet het antwoord waar je op zit te wachten.
maar gewoon even doen.
sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het kan zijn dat je gewoon last hebt van een te lage bloeddruk en dan kan het vlug verholpen worden ,maar het kan vele andere oorzaken hebben en daarvoor moet je hier niet zijn maar bij een dokter.
fremar
13 jaar geleden
Duizeligheid kan vele oorzaken hebben, die oorzaak kan
in eerste instantie het best beoordeeld worden door de
huisarts, als die het niet weet of twijfelt dan is er in
Arnhem ( Rijnstreek Ziekenhuis ) een duizeligheidspoli.
Die poli onderzoekt alle mogelijkheden,het totale onderzoek duurt ruim 4 uur, en 3 weken later is er een
uitslag en een behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duizeligheid kan vele oorzaken hebben. Het kan bv komen door ongewenste bijwerkingen van medicijnen die je voor iets heel anders slikt. Als dit niet het geval is kan je huisarts je doorsturen naar de keel- neus- en oorarts. Je krijgt dan een 2 uur durend onderzoek bij een audiologisch centrum en een kort longfunctie onderzoek (tenminste, in mijn geval). Na 3 weken gaat de KNO arts je vertellen wat ze gevonden hebben.
13 jaar geleden
duizelig zijn is onprettig en kan gevaar opleveren voor je (bijvoorbeeld in het verkeer)

het hoeft niet meteen een ernstige oorzaak te hebben.
het kan zo zijn dat er een klein vacuum op je trommelvlies staat. dit kan zorgen voor de duizeligheid. met een neusspray (overal te verkrijgen) is het met een paar dagen over.

wacht in ieder geval niet tot je echt aan de grond klapt met eventueel nare gevolgen.
je huisarts is er ook voor dit soort dingen, dus een goede reden om hem of haar eens te bezoeken.

succes!