Hoelang duurt het herstel van een scheur in de meniscus?

Ik ben anderhalve week terug van de fiets afgevallen.
Hierbij veel pijn gehad en mee naar de dokter geweest.
Hier kwam uit dat er een scheur in mijn meniscus is ontstaan. Maar na anderhalve week is mijn knie nog ontzettend dik. En kan ik mijn knie niet helemaal strekken wanneer ik op de grond sta. Ik vroeg me af hoelang het gaat duren voordat je weer normaal kan lopen en staan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Moet je geen kijk operatie dan? Een gescheurde meniscus kan niet helen. Er zit geen bloed in kraakbeen dushet zal nooit meer aan elkaar groeien. Ik heb het 2x gehad en 2x geopereerd...
Erna55
4 jaar geleden
@Anoniemw: de arts heeft je gezegd dat het een scheur in de meniscus was. Maar ik neem aan dat hij je ook verteld heeft hoelang het herstel zal duren. Wat heeft de arts je gezegd ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@erna55, de arts heeft geen foto’s laten maken omdat de zwelling te erg was. Hij heeft verder alleen gevoeld en getest met mijn knie. Hij heeft niet gezegd hoelang het kan/gaat duren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@mannonetje33 nee ik heb geen zekerheid omdat er geen foto’s gemaakt zijn. De arts zei dat het een scheur was.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Anoniemw, op een foto is een meniscus ook niet te zien. Alleen via een MRI is dat te bevestigen. Meniscus is kraakbeen geen bot.

Antwoorden (2)

De meniscus kan scheuren.
Klachten zijn dan pijn en vocht in de knie.
Het kan verstandig zijn om enkele dagen rust te nemen.
Het herstel kan langer dan 3 maanden duren.
fremar
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt, enkele dagen rust heb ik gehouden. De dokter adviseerde om rustig in beweging te komen. Alleen is er geen voorruit gang alleen maar meer pijn
Erna55
4 jaar geleden
Wat heeft de arts je verteld over hoe lang het duurt om te herstellen ?
Momenteel zit ik met hetzelfde probleem. Ik ben bezig met fysiotherapie en de kniespecialist daar zegt dat je moet tellen op 8 tot 12 weken. Belangrijk is, om oefeningen te doen die de spieren rondom de aangedane knie versterken en daarmee de druk op je meniscus meer opvangen.
Ik ben nu 7 weken onderweg en het gaat steeds beter. Lopen gaat goed, trappen lopen (nog) iets minder.
Toegevoegd op 04 januari 2020 20:59: tekst