ijsbeentje, wat eraan te doen?

Ik heb gisteren tijdens mijn voetbaltraining een ijsbeentje gehad en ik heb daar nog steeds erg veel last van, Ik speel vanavond mijn kampioenswedstrijd dus weet iemand hoe ik weet een beetje fit ben voor vanavond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25.6K

Het beste antwoord

Van internet:
----------------------------
Wie kent het niet

Iedereen kent deze blessure. Een ‘ijsbeentje’ op je dijbeen, een tik op je kuit, op je bovenarm of schouder.

Wat te doen

Het beste dat je kunt doen als je een spier kneust is de spier te ‘koelen’ om de bloeding in de spier te vertragen of te stoppen. Meestal helpt 20 minuten ‘icen’ afdoende. Til de geblesserde spier boven hartniveau. Als de bloeding niet te erg is kan dan verder gesport worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat niet te doen

Wat je beslist niet direct moet doen is elke vorm van massage. Het is ook raadzaam de spier even niet aan te spannen.

Dagenlang last

Van dit soort blessures kun je dagenlang last ondervinden. Het beste is je onder behandeling van een sportarts en/of een fysiotherapeut te stellen. De eerste 24 tot 48 uur moet er blijvend regelmatig ge’iced’ worden. Een drukverband is ook raadzaam.

Blauwe plek

Soms openbaart zich direct een opgezwollen plek. Soms direct of na een paar dagen pas een flinke blauwe plek. Als de bloeding diep in de spier zit krijg je dat niet. Zo een blauwe plek gaat dan langzaam verkleuren. Zwart, paars, geel…
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! het is uiteindelijk goedgekomen door alles in te smeren met olie en dan het goed in te pakken! Nogmaals dankjewel voor de moeite!