Ik heb 2 kalknagels. ( 2 grote tenen ). De oorzaak is: 3 maanden lang nagellak erop laten zitten. Hoe verhelp ik dit?

Dus na 3 maanden nagellak slijt het wel natuurlijk, maar op me grote tenen niet echt.
Op me rechter grote teen zit een beetje gele vlekken ( 2 ). Eentje rechts en eentje links.
En op me linkerteen zit een geel vlekje, links.
Me nagels is in goede staat en de huid eromheen ook.
Ze voelen niet slap, en groeien gewoon nog door.
Zie ook: foto.

Toegevoegd na 31 seconden:
de foto is van rechter teen, waar het het 'ergst' is

Toegevoegd na 35 minuten:
het lijkt niet echt kalknagels meer verkleuring.

Toegevoegd na 35 minuten:
het lijkt niet echt kalknagels meer verkleuring.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft zelf ik heb 2 kalknagels . Die worden door een soort van schimmel veroorzaakt . Is het alleen verkleuring ,in een bad je met water met biotex (je voeten) meestal lukt het dan wel .

Het beste antwoord

Volgens mij is dit geen kalknagel.

Door nagellak kunnen nagels geel verkleuren. Dit komt doordat de kleurstof van de nagellak in de nagelplaat trekt en de nagels zo lang afgedekt zijn met lak dat ze geen zuurstof meer krijgen.

Een nagelbadje met citroen kan de verkleuring verzachten.

Breng in het vervolg een kleurloze basislaag aan op je nagels voor je ze in de verf zet.

Als je toch vermoedt dat je een schimmelnagelinfectie hebt, vraag dan aan je huisarts een passende behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Ten eerste om het te voorkomen ; Doe niet meer te lang nagellak op je tenen, en misschien ligt het aan je nagellak die je erop deed.
Ten tweede om het weg te laten gaan ; Koop van dat vloeibare spul bij de drogisterij om kalknagels te voorkomen / weg te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, normaal gesproken laat ik nagellak er nooit langer dan 1 week erop zitten. meestal 3/4 dagen en dan even rust.
Maar ik had een drukke periode en had er steeds net geen tijd voor, en dan krijg je gevolgen natuurlijk.
Eigenlijk een beetje mijn hoofdvragen: gaat het vanzelf over? En anders met welk middel gaat het over en hoelang duurt dat + prijs van product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkleuring gaat vanzelf weg door het groeien van de nagel :)
In tegenstelling van wat de reclame 's ons wil laten geloven !! Gaat dit NIET met iets Vd drogist . Daar is dit al te ver lijkt me . Die producten Vd drogist werken wel preventief. En bij heel beginnend zwemmers eczeem . Maar sorry voor dit ongewenste Antw: naar je huis arts (misschien gratis) dat is echt bij verkleuring ,de echte kalk nagel ,is wittig geel , wat poederig onder de nagel ?! En ja heel besmettelijk voor je andere teentjes :) en onder kunst nagels . Maar ook voor andere tenen die over jouw badkamer vloer , zwembad vloer , douche ruimten enz . Dus echt even langs de dok . Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dit niet weg met iets Vd drogist , bedoelde ik te schrijven .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een beetje een warrig antwoord met al die komma's enzovoort. Dus ik snap het niet zo goed?
Het zijn net 2 lichtgele plekjes op me teennagel. Het komt door te lang nagelak erop, dus het is verkleuring.
met me nagels en huid is niks aan de hand.
Nogmaals: het is verkleuring. Hoe dit te behandelen ? of gaat dit vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien verkleuring ! Is er niks aan de hand. Dus ook niks er op, gaat van zelf weg. Maar kalk nagels gaan niet vanzelf over . Ook niet met iets Vd drogist . Maar verkleuring door wat dan ook groeit van zelf er uit . Maar niet die veroorzaakt worden door de schimmel die kalk nagels veroorzaken . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je nu van de drogist of dokter spul krijgt, het komt op het zelfde neer. Je moet het minstens een half jaar blijven gebruiken. En dat is vaak het probleem. Het is niet zo dat spul van de drogist alleen preventief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het, nou het kon niet ademen. dus ik weet niet. Maar ik voel er niks op, me nagel en huid is in perfecte staat ( zover dat mogelijk is dan ;) ) Dus ik denk dat ik het wel even zo laat. En misschien in zo'n citroenbadje.
Als je zeker weet dat dit om verkleuring gaat, kun je wat citroensap in een bak warm water doen, ga daar 10 minuten met je tenen inzitten, smeer daarna wel goed in met olie of creme, want citroensap droogt wel uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zijn het toch kalknagels, koop dan kalknagelolie bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor creme/olie?
En kan het kwaad als het niet echt verkleuring is maar je het wel doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kalknagelolie is de naam van het product, met een kalknagel in citroensap zitten kan geen kwaad, als het goed verdunt is, maar de kalknagel gaat er niet mee weg.
Van bloem bestaat profi nails. Is voor kalk en eczeem, maar ook voor reinigen, versterken, herstellen en beschermen van nagels. Kan dus ook geen kwaad als het geen kalknagel blijkt te zijn. Bij de drogist dus. Heel fijn spul.