waarom vinden mensen een scheet vies?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien vanwege het eventuele negatieve effect, uitstoot van stikstof dient te worden teruggebracht
Erna55
6 jaar geleden
"Uitstoot van stikstof dient te worden teruggebracht".
In scheten zit alleen de stikstof die ingeslikt is... ------ Darmgas is samengesteld uit meerdere reukloze gassen: stikstof (ingeslikt), zuurstof (ingeslikt), methaan (geproduceerd door anaerobe microben), koolstofdioxide (geproduceerd door aerobe microben, of ingeslikt), en waterstof (geproduceerd door sommige microben en opgenomen door andere). Geuren zijn het resultaat van kleine hoeveelheden van andere componenten (vaak zwavelverbindingen). ----
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat iemand de moeite neemt om dmv Wikipedia een pseudowetenschappelijk antwoord te fabriceren nav een een schalkse reactie is toch wel zeer bijzonder.
Erna55
6 jaar geleden
Een lezer die niet weet dat je een grapje maakte, kan concluderen dat een scheet uit stikstof bestaat.
Vandaar dat ik de samenstelling van darmgassen heb toegevoegd, tussen citaatlijntjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En dit zegt Wetenschap in Beeld:
Winden bestaan vooral uit stikstof, maar bevatten ook andere gassen die vrijkomen bij de spijsvertering, wanneer het voedsel afgebroken wordt door gistcellen en bacteriën.
Dus als het even kan de hoeveelheid stikstof en methaan binnenboord houden.
De Wereld van de Vikingen:
http://wibnet.nl/mens/lichaam/waarom-laat-je-winden
99% uit reukloze gassen (onder andere stikstof, zuurstof en methaan).
https://www.henw.org/archief/volledig/id4805-winden-laten.html @lilaster14, het is niet over de hele wereld dat het laten van windjes ongepast gevonden wordt. Het is 's lands wijs, 's lands eer, doe in Rome wat de Romeinen doen, dus vooral geen kaas over de spaghetti met garnalen.
https://www.thuisbezorgd.nl/blog/tafelmanieren-over-de-hele-wereld/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat mensen niet ruim denkend zijn. Geen mens vond zijn eerste kop zwarte koffie of biertje lekker. Hoe stom het klinkt, ik kan de geur van een goede braft wel waarderen. Dan neem ik een diepe snuif en denk ik: "ah, sterke lucht". Ik denk dat mensen het in zich hebben te leren om scheten of andere 'nare' luchtjes lekker te vinden. Dit tot een bepaalde grens natuurlijk.

Antwoorden (3)

Omdat het een ongewenst geluid geeft, en er meestal ook nog een onaangename geur door verspreid wordt. Het is gewoon onbeleefd om dit in gezelschap te doen, het is normaal om het in te houden tot je in een privéruimte bent.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kent de uitspraak toch wel: "beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tegeltjeswijsheid uit de rubriek W.C. ::))
http://spreuktegeltje.nl/shop/w-c/beter-een-scheet-voor-iedereen-dan-buikpijn-voor-mij-alleen/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ het wordt in Nederland als onbeschaafd ervaren. Het stamt uit de tijd dat flatulentie geassocieerd werd met het voedingspatroon. Bruine bonen, koolsoorten en uien werden hoofdzakelijk door een bepaalde klasse gegeten waar 'men' niet mee geassocieerd wilde worden.
Dat geldt voor veel meer gebruiken.
Niezen als een gorilla, de hand niet voor de mond houden als je geeuwt, fluisteren in gezelschap, een zin beginnen met 'Ik'.
Allemaal Hoofdstuk: Nu Onbeleefd
Een ieders scheet ruikt anders, en is dus net zo persoonlijk als poep.
In de natuur ruikt een dier van wie die poep is, en zal zich van diens territorium verwijderen.
Dat is precies wat wij doen als we zeggen dat iets vies ruikt of stinkt.
Het is dus een natuurlijke afweerreactie.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is dus de bedoeling dat ik mij verwijder als de geur mij niet aanstaat?
Wanneer je een scheet ruikt komen er letterlijk poep moleculen in je neusgaten. Mensen weten dit, of dat nou bewust of onbewust is.