Wat te doen aan vermoeide benen 's avonds ?

Als ik overdag (veel) heb gelopen/gefietst heb ik in de avond steeds vermoeide benen/spierpijn wat kun je hier het best aan doen zonder meteen geld uit te moeten geven aan middeltjes ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

wat mij helpt is met de benen omhoog gaan zitten, dat is ontspannend.

als je spierpijn hebt voel je dat meestal niet de volgende maar de tweede dag erna, de manier om hiervan af te komen, is iedere dag blijven fietsen, niet toegeven aan de spierpijn, daar moet je doorheen, maar blijven fietsen...
na een paar dagen heb je geen spierpijn meer en is het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet roken, matig met alcohol en koffie;
Let op je gewicht: hoe zwaarder je bent, hoe meer de bloedsomloop wordt belast;
Draag geen strakke kleding, vermijd te hoge hakken. Een hakhoogte van 3 tot 5 centimeter en comfortabele, soepele schoenen zijn optimaal;
Leg je benen elke dag een poosje wat hoger dan je hart;
Geef je benen eens een koude douche: begin onderaan en werk dan naar boven;
Masseer je benen regelmatig (of laat het doen): ook van onder naar boven.
fremar
11 jaar geleden
Als je toevallig iets van ontspanningsolie hebt een voetenbadje nemen, (kan ook gewoon van kamillethee) het water lauwwarm maken,echt niet te warm,dat lucht al op , als je het daarna nog even masseert of natuurlijk nog lekkerder kan laten masseren ( altijd naar je hart toe) maakt niet uit met wat voor olie en daarna een kussen onder je voeten/onderbenen legt zodat het bloed niet naar beneden kan zakkendan voel jij je als herboren. Eventueel ook 's nachts zorgt dat je benen hoger liggen zal je merken dat je heerlijk kunt slapen en ook de volgende dag geen spierpijn hebt!

Geniet ervan en veel succes
Groet vlindertje

Toegevoegd na 31 minuten:
Oh ja ik was nog vergeten erbij te schrijven dat je ipv een voetenbadje ook meteen als je thuiskomt en je hebt een handdouche het ook heel goed is om afwisselend koud en warm water over je benen te laten stromen!

Het masseren hoeft ook niet persé met olie, crème, of iets dergelijks maar het masseert wel lekkerder ( vind ik)!

(ik was waarschijnlijk tegelijk met fremar aan het typen maar gaat bij mij niet zo snel, het is inderdaad ,wat fremar
ook zegt, HEEL belangrijk dat je benen net iets hoger liggen dan je hart !!)

Excuus voor de (spel)fouten,ben erg moe en dan krijg ik dat :-((
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pak de fiets (of hometrainer) en ga een kwartiertje in de lichtste versnelling op normaal tempo uitfietsen. kost niets werkt gegarandeerd. Alleen niet praktisch met TV kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Benen omhoog ... Massage
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hier nog maar sinds kort last van hebt doordat je niet gewend ben om veel te staan, dan zal het wel beter worden. Als het steeds erger wordt; misschien iets als steunkousen en steunzolen...