Is krachtsverlies door een brandwon blijvend?

Een aantal jaar geleden heb ik een brandwond opgeloopen.
vrij groot, is toen ook behandeld.
Nu is er daarna krachtsverlies opgetrden, is dat blijvend, of kan ik door bijv. trainen die kracht weer heroveren?
Of op ander manieren.

Toegevoegd na 3 uur:
De brandwond was 3e graads, ook zenuwen die beschadigd zijn.
Kan het dan nog opbouwen? En hoe?

Toegevoegd na 3 uur:
Het was trouwens het been.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

op welke plek zit die brandwond? het is littekenweefsel, en dat kan gevoelig zijn.

Maar het krachtverlies is vooral gekomen doordat je dat been of die arm (ik weet niet waar het zit) een tijdje niet hebt kunnen gebruiken. Net zoiets als dat je been in gips zit.
Dit kun je gewoon weer opbouwen, misschien met fysiotherapie eerst, zodat je een goed opbouwend schema kan krijgen. Maar als de brandwond voornamelijk oppervlakkig is geweest, en de spieren en dergelijke eronder zijn niet beschadigd, dan kun je gewoon weer je kracht terugkrijgen.

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt het beste advies vragen aan je huisarts.
Ik heb geen medische opleiding gehad, en weet ook niet wat de schade precies is geweest.
Vraag aan je huisarts of het aan te raden is weer kracht op te bouwen, en vraag dan een doorverwijzing naar een goede fysiotherapeut om je hierbij te helpen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Beschadigde zenuwen herstellen nauwelijks tot niet. Daarin hoef je geen verbetering te verwachten. Als er ook spiermassa beschadigd is kun je die spier in kwestie door krachttraining zeker wel weer sterker maken. Maar de beschadigingen wegnemen niet. Je moet het zien als het sterker maken van het restant.
De details hangen echt helemaal af van jouw persoonlijke situatie. Je doet er wijs aan een huisarts en fysiotherapeut te benaderen. De huisarts kijkt naar bv woekeringen, littekenweefsel. De fysiotherapeut naar de functionaliteit van de bewegingen.