Waarom blijf ik zo'n last houden van opvliegers? Ik ben bijna 72 jaar en mijn gewicht gaat ook omhoog.

12 maanden geleden
1.8K
ronron1212
12 maanden geleden
Ga eens naar de huisarts
Ritsuka
12 maanden geleden
Ga naar je huisarts. Laat je bloedwaardes controleren, vooral schildklier
809548R
12 maanden geleden
Ook ik meende dat opvliegers me bleven plagen terwijl ik inmiddels 73 jaar ben bijna. Omdat ook hartkloppingen aanbleven en de cardioloog geen enkele afwijking kon vinden, ben ik verder gaan zoeken. Het bleek dat ik een 'spierziekte' (DVN) heb die de uiteinden van de zenuwen aantast (met de spieren is niets mis, wel met de aansturing door zenuwen). Deze aantasting heeft gevolgen voor het autonome zenuwstelsel waaronder de innerlijke thermostaat en het hart (en nog wat
meer). De diagnose werd in het expertisecentrum te Maastricht (UMCM) vastgesteld (woon zelf in Drenthe) maar de verklaring is naast dat het vervelend is ook een opluchting! Sterkte met het vinden van eenzelfde verklaring.
Abcde
12 maanden geleden
Dat je zwaarder wordt op oudere leeftijd is niet abnormaal. Als je veel aankomt in korte tijd kan er wel een medische oorzaak zijn. De "opvliegers" kunnen duiden op hartproblemen. Ga naar je huisarts met deze klachten.
Ritsuka
12 maanden geleden
Wat zei de huisarts?

Antwoorden (1)

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je opvliegers blijft ervaren. Hormonale schommelingen, zoals afname van oestrogeen en testosteron, kunnen een rol spelen. Andere factoren, zoals stress, dieet, levensstijl en genetische aanleg, kunnen ook bijdragen aan de frequentie en intensiteit van opvliegers.
12 maanden geleden