Ik zie bijna elke dag een klein, licht puntje. Weet iemand misschien wat dat is?

Het is een klein licht puntje die met me oog mee beweegt het is geen oogmigraine dat heb ik soms ook. Sinds ik ook last heb van Lichamelijk angst ga ik gelijk van het ergste uit ( dat ik blind word )

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts, dan heb je zekerheid en hoef je niet in angst te leven.

Antwoorden (2)

Eye floaters? Ook wel oogvocht vertroebeling genoemd.
Als het erger wordt naar de oogarts gaan voor controle van je netvlies.
Geen zorgen maken, je word echt zomaar niet blind.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klaarblijkelijk heb je meer vertrouwen in het antwoord van een onbekende dan in het deskundige advies van je huisarts…

Vaak zijn vlekjes en lichtpuntjes die mensen in of voor hun oog of ogen zien bewegen, het gevolg van troebelingen in het glasvocht. Glasvocht is een gelei die het achterste gedeelte van het oog, de ruimte tussen ooglens en netvlies, opvult.
Als het glasvocht verdichtingen krijgt of troebel wordt, kan het een schaduw op het netvlies geven. Dit kan zich voordoen als vlekjes in allerlei vormen: puntjes, cirkels, draden, slierten, spinnenwebben.
De meest voorkomende oorzaak van glasvochttroebelingen is veroudering. Er ontstaan verdichtingen of klonteringen in het glasvocht. Hoewel deze wel hinderlijk kunnen zijn, is dit meestal onschuldig. Het zien van (zwevende) vlekjes door glasvochttroebelingen wordt ook wel met de Franse term ‘mouches volantes’, ofwel ‘vliegende vliegjes’ aangeduid.
Plotseling ontstaan van vlekjes kan gepaard gaan met het optreden van lichtflitsen. De combinatie van vlekjes en lichtflitsen wijst meestal op een vrij plotseling krimpen van het glasvocht. Dit wordt ook wel glasvochtloslating genoemd. Dit is een proces dat bij het normale ouder worden hoort. Meestal is dit onschuldig, maar soms kan dit het begin van een netvliesprobleem zijn.

Andere oorzaken voor het zien van vlekken en flitsen
• Migraine
• Een ontsteking binnen in het oog (uveïtis)
• Glasvochtbloeding

Uit je vorige vraag bleek dat je last van een opgezwollen oogbal had.
Ik zou je toch adviseren de huisarts te bezoeken. Die kan je hopelijk van je angsten helpen bevrijden.
SimonV