Trage bewegingen, gezichtsverlies en misselijkheid. Wat is dit?

Hallo. Ik heb nu sinds een uurtje last van trage bewegingen. Mijn handen gaan niet zo snel als ik zou willen en alles kost moeite om te bewegen. Ook wordt het af en toe zwart voor mijn ogen en zie ik minder goed. Daarnaast ben ik ook een beetje misselijk en heb ik last van hoofdpijn.
Ik heb vandaag gewoon normaal gegeten en gedronken. Verder heb ik ook geen last van vermoeidheid, want ik slaap, ondanks de hitte, erg goed.
Ik kan geen goede oorzaak vinden voor wat er aan de hand is.
Kan iemand mij verder helpen?
Groetjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga lekker op bed liggen en ga toch lekker slapen. Ik denk dat je wat te veel hebt gedaan en dat je lichaam hier op protesteert. Drink sowieso wat extra water nu. Misschien dat je een beetje te weinig hebt gedronken. Drink wel gelijk matig en niet een twee liter in een keer want dan kan je watervergifteging krijgen. Dus dat je bloed te dun is.
Ritsuka
11 jaar geleden
even goed rusten is inderdaad wel slim. En je weet zeker dat je genoeg hebt gegeten en gedronken? want dergelijke klachten kunnen ook voorkomen bij te weinig eten (heb ik tenminste)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het verstandig is, je even naar de huisartsenpost te laten brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga maar eens even liggen dan.. Maar het voelt gewoon niet goed of zo.. Misschien zo maar eens de huisartsenpost bellen. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Ritsuka
11 jaar geleden
veel beterschap in elk geval. Bel voor de zekerheid de huisartsenpost even, dan heb je zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat nu gelukkig al wat beter. De hap adviseerde me goed te drinken (het liefst iets met suiker, cola of dubbelfris) en rust te nemen. Ik voel me nu weer helemaal de oude!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ook niet wat zoutigs te eten.. Nootjes of een opkikker of chips :) (natuurlijk niet te veel), daar ga je je heel wat beter door voelen.

Antwoorden (5)

Er is maar één persoon die de oorzaak kan bepalen: jouw huisarts. Ga daar maar zo snel mogelijk heen, want deze verschijnselen zijn te verontrustend! Tenzij het na een nachtrust voorbij is, dan zou het door de weersomstandigheden kunnen komen. Maar ik ben bang dat er ook een nare ziekte aan ten grondslag kan liggen...
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het echt heel gek. Het kwam een uurtje geleden ineens opzetten. Normaal heb ik nooit wat. Ik gebruik geen medicijnen en ben niet bekend met dergelijke ziektes of zoiets. Hmm, apart. Aan welke ziektes moet ik volgens u denken?
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig om dat te vermelden. Dat laat ik aan je huisarts over!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
E zijn heel veel ziektes die deze symptomen kunnen veroorzaken, Het heeft geen zin om hier te gissen wat het eventueel kan zijn, zou je alleen maar ongerust maken, raadpleeg zo snel mogelijk een arts.
Dit lijkt mij op een beroerte of een tia dat zijn de verschijnselen die daarbij horen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ging net wat beter, maar nu komt het weer terug. Beroerte.. Wat moet je dat doen en hoe weet je het zeker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel a.u.b geen diagnoses, ik snap dat het het dezelfde verschijnselen zijn, maar een arts kan hier beter over oordelen. Bel de huisartsen post.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Kan iedereen wel gaan minnen, maar dat was ook waar ik aan dacht. Tuurlijk kunnen wij geen diagnose stellen. Maar dat geheugenverlies vind ik verdacht. Ga idd ZSM naar de huisarts, of eerste hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stel geen diagnoses ik zeg alleen wat ik denk omdat ik hetzelfde met mijn vrouw heb meegemaakt maar het staat natuurlijk buiten kijf dat je naar de huisarts gaat mijn vrouw werd ook trager kon niet goed meer lopen
Ga zo snel mogelijk naar je huisarts. Als het iets ernstig is, is het goed dat ze er vlug bij zijn. Als het niet ernstig is ben je tenminste gerustgesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de traagheid en de bewegingsstoornissen zowel links als rechts voorkomen is een beroerte oid. niet erg waarschijnlijk. Desondanks zou ik even langs de huisarts gaan, omdat er nog andere neurologische oorzaken kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve een beroerte of andere enge dingen, zou het ook best eens een migraine-aanval kunnen zijn. Ga voor de zekerheid wel naar je huisarts!