Buikklachten komen niet bij slapen/liggen, wat betekent dat?

Ik maak mij zorgen om een opgeblazen gevoel in de rechterbovenbuik. Huisarts voelde en hoorde niets geks. Het vreemde is dat de klachten pas komen na het opstaan in de ochtend. Op bed nooit klachten. Is dit gunstig voor wat betreft eventuel een afwijking van organen?

11 maanden geleden
1.3K
tinus1969
11 maanden geleden
Komen die klachten voor of na het ontbijt?
Dit is je derde vraag over buikklachten. Ik zou stoppen met losse vragen stellen en streven naar samenhangende diagnostiek.
tinus1969
11 maanden geleden
Kortom, heb je al iets gedaan met fodmaps?
Vortexxx
11 maanden geleden
In de rechterbovenbuik?!?
Rondewit
11 maanden geleden
Ja rechterbovenbuik

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen betekenen dat jij last hebt van het buikwandpijnsyndroom Acnes. De oorzaak is dan een beknelde zenuw in de buikwand.

Onder andere de volgende symptomen kunnen op dit syndroom wijzen:
Je voelt het altijd op dezelfde specifieke plek. Het wordt erger bij inspanning zoals overeind komen, bukken, hoesten en het wordt minder of verdwijnt zelfs bij ontspanning.

Omdat Acnes (Anterior cutaneous nerve entrapment syndrome) een nog vrij onbekende aandoening is kunnen artsen vermoeden dat er sprake is van klachten van de buikorganen en worden mensen ten onrechte in het medische circuit getrokken, waarbij vooral functies van de inwendige organen onderzocht worden. Maar het gaat bij deze aandoening dus om zenuwen die voor het gevoel in de huid van de buik zorgen.
Amadea
11 maanden geleden