Ik heb mijn kalknagel weggekregen door een paar keer een druppeltje tea-tree-oil er op te doen. het was binnen de kortste keren weer een gewone nagel en het is niet meer teruggekomen. Mijn pedicure zei, dat dat een uitstekend middel was. Verkrijgbaar bij natuurwinkels en drogisterij.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je wel +10 willen geven. Heb dat spul een paar jaar geleden gekocht maar dat flesje is ongeopend de kast ingegaan. Ik kwam het onlangs weer tegen en wist niet meer waarvoor het diende. Heb een dikke kalknagel dus ga ik het meteen erop doen. Dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana nog een vraagje: hoe deed je het op je nagel? Met een plukje watten?
Ivana
12 jaar geleden
Volgens mij zit er een pipetje bij, of is het een druppelflesje. Ik gebruik dat spul ook bij de hond als hij kleine wondjes heeft. Twee druppeltjes puur erop. Als je nog de gebruiksaanwijzing erbij hebt moet je dat eens lezen. Het is voor heel veel dingen te gebruiken, ontsmet, desinfecteerd enz...
Ivana
12 jaar geleden
Probeer ook om het aan de voorkant een beetje onder je nagel te druppelen zodat die verdikking ook wat meekrijgt. Succes.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik wil de pret niet drukken, maar na drie flesjes Tea Tree olie (elke dag zorgvuldig aangebracht) zag mijn teennagel er nog net zo onsmakelijk uit als op de eerste dag. Ook 3 stiften Nailner hielpen helemaal niets. Volgens mijn huisarts is alleen antibioticum effectief. Maar dat moet je dan bijna een jaar gebruiken en daarom is zij daar geen voorstander van...

Andere antwoorden (4)

De enige andere oorzaak die kalknagel kan veroorzaken is een slechte conditie van de bloedvaten.

Bloedvaten kunnen door allerlei zaken in slechte conditie zijn. Door een andere aandoening, maar met name ook vaak door een slechte levensstijl. Roken bijvoorbeeld is een grote oorzaak van slechte bloedvaten. Maar ook cholestorol, stress, slechte voeding, tekort aan lichaamsbeweging.

Dus als je geen andere aandoening hebt die je kalknagel kunnen veroorzaken zit er maar 1 ding op: je levensstijl aanpassen.
Beter eten, stoppen met roken, minder drinken, meer sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij die "andere aandoening" kwam bij mij suikerziekte als eerste in gedachte. Suikerziekte heeft namelijk een enorm slechte invloed op de doorbloeding. Dit is als eerste merkbaar in voeten, handen en ogen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verder een prima antwoord, dus een +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YES, en daarmee ben ik nu LEVEL 8 JONGUH!
Dat ga ik vieren met een lekker belgisch biertje in de zon. En bedankt!
een afspraak maken met een goede pedicure..
ze zal de kalknagel behandelen, door de bovenlaag eraf te frezen, en zij kan je heel goed advies geven om het bij te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je een vorm van nagelpsoriasis hebt. Daarbij vergroeien je nagels en lijkt het alsof je kalknagels hebt.
Na jaren kwamen er bij mij ook gewrichtsklachten bij.
Ik heb geen huidklachten. In de loop der jaren heb ik alle medicatie en dure nagelproducten wel geprobeerd met weinig tot geen resultaat.
Het enigste wat een verbetering gaf is Sililevo een tinctuur die ik heb mogen testen en die nu op de markt is. Verder vijl en polijst ik mijn nagels dunner zodat ze er toonbaar "uitzien".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb als chiropodiste in een ziekenhuis veel van deze aandoeningen behandeld. Meestal is het een gevolg van een weerstand in de nagelgroei door afwijking van het nagelbed, de nageltop bij te korte nagels of teveel druk van de schoen op de nagel. Hierdoor wordt de lengtegroei van de nagel belemmerd en krijg je laag over laag (kalknagel) en vaak teveel hoornstof onder de nagel (hyperkeratosis subungualis). Niet zelden groeit er dan ook schimmel (Mycose) in en onder de nagel en heb je ook een schimmelnagel.

De pedicure kan de kalknagel d.m.v. dunner frezen weer normaal krijgen. Het is wel belangrijk dat de oorzaak van de kalknagel, indien mogelijk, wordt verwijderd zodat hij niet terug komt.

Mijn advies is dan ook om naar een goede pedicure te gaan. Veel succes!