Mijn ooglid voelt ontstoken en doet pijn. Hoe kom ik hiervan af?

Het begon een beetje pijn te doen rond mijn oog en nu doet het pijn als ik hem dichtdoe, wat kan ik hier tegen doen?
Ik doe ook ongeveer elke dag mascara op zou het ook daardoor kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
tinus1969
3 jaar geleden
Naar de huisarts. Niet klooien met huismiddeltjes. Ogen en oogleden zijn kwetsbaar.

Antwoorden (2)

Je kunt met een huismiddeltje beginnen. Waarschijnlijk is het een infectie.
Zet thee; gewone zwarte thee. Laat het afkoelen en druppel dan de thee (zonder toegevoegde smaak) in je aangedane oog. De looizuur is bacteriocide. Je kunt ook het natte theezakje op je ooglid leggen; dus oog sluiten en het zakje erop leggen.
Als het na 1 dag niet beter is even naar huisarts.
Bij iedere handeling aan je oog: eerst handen wassen!

Succes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
In sommige gevallen trekt de oogpijn vanzelf weg. Geef uw pijnlijke, branderige ogen rust als u lang en geconcentreerd naar iets heeft gekeken. Bijvoorbeeld naar een scherm. Door droge lucht of bij het ouder worden kunnen uw ogen ook rood worden en een zanderig gevoel geven. Controleer even of er niets in uw oog is gekomen dat de pijn veroorzaakt. Maakt u zich toch zorgen over uw pijnlijke ogen? Ga dan even langs de huisarts of huisartsenpost.
De ontsteking komt vaak doordat de talgkliertjes in uw oogleden niet goed werken.
De behandeling is het schoonmaken van de randen van de oogleden:
Verwarm de oogleden met een warm washandje.
Masseer direct daarna uw oogleden.
Verwijder daarna vettigheid en huidschilfers door de randen van de oogleden te poetsen.
Zo nodig schrijft uw huisarts een ooggel voor.
Blijf de oogleden goed schoonmaken om een nieuwe ontsteking te voorkómen.
fremar