Weet iemand wat de bulten op mijn elleboog kunnen zijn?

De bulten/vlekken jeuken erg. Het begon als gewone kleine bultjes (foto 1) en het zijn nu grote rode vlekken/bulten (foto 2)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou het niet weten. Maar misschien kun je eens nagaan of je vaak met je eleboog leunt tegen bijvoorbeeld een tafel of muur. Het kan misschien zijn dat je ergens tegenaan heb geleund waardoor je deze reactie heb gekregen. Het kan makkelijk dat het als je erop let erachter komt of je dit vaak doet. Ik heb het namelijk zelf wel, ik leun vaak ergens tegen aan. Omdat het ook alleen op je elebogen zijn kan het makkelijk zoiets zijn. Hopelijk kom je erachter wat er aan de hand is. Sterkte!

Het beste antwoord

Dat is in elk geval een allergische uitslag, mogelijk netelroos. Bedenk eens waar je met je elleboog tegenaan gekomen kunt zijn, bijvoorbeeld brandnetels.

Over het algemeen gaat netelroos vanzelf over, zonder schade aan de huid. Je kunt in principe dus gewoon afwachten, en de uitslag zal over een paar dagen geheel verdwenen zijn. Eventueel kan je tegen de jeuk de elleboog met mentholpoeder inwrijven.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben bij de dokter geweest en het zijn inderdaad galbulten/netelroos. Bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (1)

Het zou ook beginnende Psoriasis kunnen zijn. Dat begint vaak op de ellebogen. Het kan zich uitbreiden maar het hoeft niet. Het is ook niet besmettelijk.