Wie weet een manier om een goede dieetstart te maken?

Ik wil de vakantiekilo's er weer afhebben.
Ik weet dat hardlopers doodlopers zijn, maar ik vind het wel altijd een goede stimulans om de eerste kilo's er wat sneller af te zien vliegen.
Wie heeft er ervaring met pillen en drankjes en dergelijke waarbij je gelijk even flink wat kilo's verliest?

Ik vraag hier dus niet om gezond advies, daar weet ik zelf alles van. Ik wil graag even 'ongezond' snel een paar kilo kwijt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantiekilo's ERBIJ? Dat wil ik ook! Ik val altijd een kilo of 3 af tijdens de vakantie. Heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik meestal ook ; maar ik vind het niet vervelend hoor ! Gewoon veel te druk met andere dingen dan, en niet afgeleid door vreetmachines als computers en televisie. Heerlijk.

Het beste antwoord

De citroensapkuur is het meest effectief. Niet fijn, niet lekker maar wel een kilo per dag eraf. Wel zorgen dat ze er na een week niet weer bijkomen. Details lees je in de link.

Sterkte!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Speed zorgt ervoor dat je hart sneller klopt en daardoor verbrand je meer. Tevens heb je door speed volgens mij ook minder trek.

Gezond (en legaal) is het niet.

Een andere ongezonde methode is niet eten. Dus niet minder ofzo maar gewoon niet. Mensen die in honger staking gaan zien er altijd ongezond dun uit na een maand ofzo.

Maar als ik jou was zou ik gewoon proberen gezond en rustig af te vallen dan is de kans dat de kilo's ook echt wegblijven veel groter!

Toegevoegd na 21 uur:
Ik wil nog even duidelijk zeggen dat mijn bovenstaande antwoord geen advies is, drugs zoals speed maken je lichaam en hersens kapot.

Gezond afvallen vergt discipline, maar als je die hebt is een gezond eetpatroon genoeg. Al die crashdiëten zijn ongezond en na een paar weken/maanden zitten de kilo's er gewoon weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevaar van te snel afvallen is het jojo effect, door weinig te eten zal je stofwisseling omlaag gaan, met als gevolg dat als je weer meer gaat eten je stofwisseling laag blijft en en zo de kilo's net zo makkelijk er weer bij aan komen. Dieeten is dan eigenlijk geen optie. Ik raad gewoon aan om gezond te eten, veel vezels, groente en zo min mogelijk vet en suiker. Daarnaast raad ik om gewoon veel te bewegen. Wil je echt snel vet verbranden dan zou ik wat aan krachtraining gaan doen, hoe groter je spieren hoe meer energie verbrand. Daarnaast zal je stofwisseling ook omhoog gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op de korte termijn denkt, kun je vasten. Of speed nemen. Of een griep oplopen. Of sigarettenas eten - da's niet ongezond, maar je wordt er strontmisselijk van. Je kunt ook een paar ontslakkingskuren kopen bij de drogist, en dan twee weken aan de dunne zijn.

Denk je op de lange termijn, dan kun je het beter bij 1 tot 2 kilo per week houden. Veel grotere kans dat je gewicht op orde blijft en dat je niet gaat jojo-en. Maar dat weet je al.

Denk je op de nog langere termijn, dan zorg je ervoor dat die vakantiekilo's er helemaal niet aankomen. Gewoon altijd hetzelfde gewicht, onafhankelijk van het jaargetijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als snelle start zou je kunnen overwegen een pakket van Weight Care voor vijf dagen te gebruiken. Een "deluxe" pakket heeft voor iedere dag 830 calorieën, en alle maaltijden die je nodig hebt zitten erin. Te koop bij Kruidvat geloof ik.
Ik heb dit zelf een keer of drie gedaan, aan het begin van serieus lijnen. Na die 5 dagen moet je het dan wel "verantwoorder" aanpakken, want het blijft een hulpmiddeltje. Maar het werkt wel. Ik verloor op die manier 2 - 3 kilo, en dat stimuleert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongezond snel een paar kilo kwijt willen resulteert gegarandeerd in een teleurstelling : de kilootjes zitten er vermoedelijk net zo ongezond in mum van tijd weer aan, of je houdt je lichaam echt voor de gek en komt zelfs meer weer aan dan je afvalt. Of erger.

Het komt natuurlijk bij elke dieet-vraag weer opnieuw aan de orde : elk pondje gaat door het mondje. De beste manier om er in mum van tijd de kilo's af te zien vliegen, is zorgen dat je meer dan 40 kilo te zwaar bent. Zodra je dan weer 'normaal' gaat eten, vliegen de eerste vijf, zes kilo's er binnen een week af. Maar dat is vast niet het succes waar je naar op zoek bent.

Afvallen is vet verbranden, en dat gaat nu eenmaal niet sneller dan het tempo waarin het gaat. Alles wat je afhankelijk van je gewicht meer dan 1, 1.5 kilo in de week afvalt, is in de regel geen vet maar voornamelijk vocht, en als je echt zwaar hongert / laxeert zelfs spierweefsel. Daar wil je niet op interen.

Een goeie start is een weekmenu voor jezelf samenstellen dat bestaat uit gezonde dingen die goed vullen.
Na een week aan de rauwkost en fruitsalades en zo veel mogelijk weglating van vet en vooral zout, zul je merken dat niet alleen de eerste misschien wel twee kilo al weg zijn, maar dat je ook lekkerder in je vel zit. Volhouden op de lange duur is een ander verhaal ; daar kan ik je niet uit ervaring in adviseren.

Maar goed, je wilt geen gezond advies, je wilt bij mij in het schuitje komen zitten ; welkom natuurlijk. Ik zou zeggen : haal een paar pakjes laxeerpillen (dat zijn de enige afslankpillen die echt werken) en een blik Modifast (om ernstig vitaminetekort te voorkomen), eet een hele week niks anders en drink alleen water en groene thee, en ga minimaal vier uur per dag fietsen, wandelen, lopen, werken, alles wat energie kost. Absoluut GEEN tussendoortjes, lekker laten knorren die maag, en als je bijna flauwvalt alleen een blokje kaas eten. Na die week moet je toch minimaal 5 kilo zijn afgevallen, en als je boven de honderd woog misschien nog wel meer. Het Anorexia-dieet dus eigenlijk ; minimale calorieen, maximale verbranding. Oh, en je KUNT natuurlijk als je makkelijk je braakreflex kunt opwekken alles wat je eet er meteen weer uitgooien.

Ik hoop alleen echt niet dat je al die onzin ook werkelijk gaat uitproberen voor slechts een paar kilootjes ; vermoedelijk ben je de enige die het ziet. En ook gedurende slechts korte tijd zo ontzettend 'crashen' kan al veel schade toebrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve drankjes ed kan je elke dag groenten eten die meer energie nemen om te verteren dan dat ze in zich hebben : Komkommer, bleekselderij,venkel, asperges, wortel, broccoli, waterkers...nu in de zomer toch geen probleem, om zo'n uurtje voor het eten wat weg te knagen, zodat je met veel minder honger aan tafel gaat....
Nog een voordeel : ze drijven vocht af, en reinigen je lichaam - ook niet verkeerd na vakantie-genietingen als enorme ijscoups of lekker-vet-snacken !!!