Kan verbranding door vuur of hete voorwerpen huidkanker veroorzaken?

Of gebeurt dit alleen door verbranding door zon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou je vast.... dit ga je niet geloven... de zon brand ook, met echt vuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WTF... Dacht ik even dat het gewoon een lampje was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
darwin moet je niet geloven het is een heuze bol met vlammetjes. als ik op mijn dak sta en me uitrek kan ik me peuk er mee aan steken.... echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je me toch een keer leren... Ik vergeet altijd mijn aansteker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben denk ik iets langer, dat zal het zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik draag killer heels...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar woon je ook op de vaalserberg...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar ik ben bereid op het dak van een flat te gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dan moet het lukken toch. als het dan nog niet lukt verklap ik bij deze de geheime lokroep waar de zon naar luistert: koetsie, koetsie kom dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg ik ook altijd tegen mijn katten, maar er heeft er nog nooit een mijn peuk aangestoken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zijn katten ook niet voor bedoelt:)

Het beste antwoord

alleen door UV straling

Toegevoegd na 59 seconden:
dus alleen door de zon ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Huidkanker onstaat door (langdurige) blootstelling aan ultra violette straling en deze wordt niet veroorzaakt door verbranding dmv vuur. Dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k kan door verschillende dingen veroorzaakt worden : een daarvan is ook een wond die niet wil genezen : dat gebeurt wel eens bij sommige mensen en ook bij brandwonden.....