ik zoek een expert op het gebied van problemen met het afdwalen van gedachten/het hoofd er niet bij kunnen houden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je hebt he vraag op het juiste moment gesteld.
Hier ben ik!
14 jaar geleden
Je zou een mindfulness training kunnen gaan doen.
Dat is een meditatietechniek en levensvisie die je leert bewuster in het leven te staan en wel vandaag te leven; niet gisteren of morgen. Hierdoor verlaagt het stressniveau en leef je meer ontspannen.

Er zijn vast wel psychologen bij jou in de buurt die
dergelijke aandachtsgerichte trainingen geven.
Je krijgt ze nog vergoed ook, voor een groot deel in ieder geval, afhankelijk van je verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik kan me niet vinden in dit advies. Dat is oplichterij.
Het kan te maken hebben met je karakter en je erfelijke aanleg hiervoor.
Misschien ben jij iemand die het altijd heel erg druk heeft, veel droomt, altijd plannen maakt, geen rust in je kont hebt, erg creatief bent, te veel en te snel alles willen.
Als dat het geval is, dan zou je een tekort kunnen hebben van bepaalde stoffen die je zou kunnen aanvullen door voedings-supplimenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je alleen concentratiestoornissen of spelen er nog andere dingen?
Het zou ook echt een aandoening kunnen zijn zoals ADD, een stoornis met de volgende kenmerken:
* snel afgeleid zijn door irrelevante dingen en geluiden;
* moeite hebben met plannen en organiseren;
* problemen hebben met taken afmaken en deadlines halen;
* falen in het concentreren op details en hierdoor slordige fouten maken;
* zelden instructies nauwkeurig en compleet opvolgen;
* verliezen of vergeten van dingen als sleutels, portemonnee, reisdocumenten en spullen die nodig zijn om een taak uit te voeren.
Een arts (huisarts) kan je verder helpen hiermee. Wellicht kan hij inschatten of er sprake is van ADD of van iets anders. Een huisarts heeft een goed beeld van welke specialist/hulpverlener jou verder kan helpen. Dus ga er even langs, wellicht ben je daarna weer iets wijzer.

Hieronder een link met veel info over ADD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens kunnen kyken of yoga iets voor je is. Succes alvast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neurofeedback?