Daarvoor krijg je van de huisarts een vaginale zetpil. Is vettig, ongeveer zo groot als een chocolade paaseitje. Het is de huisarts die de diagnose stelt, dus ik zou even een afspraak maken. En wellicht krijg je iets anders dan zo'n zetpil voorgeschreven. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die zetpil zelf is een 'eitje' hoor, :) zo gedaan en merk je verder niks van. (moet voor het slapen gaan)

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja, thanx Cryofiel, dit geldt voor als je vaginale candida hebt, maar dat ik 'm zo geïnterpreteerd had, moge duidelijk zijn. Haha, een vaginale zetpil voor candida in je mond LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik maar mee oppassen, getuige deze link. Je kunt er, bij teveel gebruik, onuitwisbaar blauw van worden. Leuk voor de carnaval, maar verder... Voor zover deze site de waarheid verkondigt, natuurlijk. http://www.kwakzalverij.nl/367/Colloidaal_zilver_CZ_
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minnetje van mij, dus. Ga dit soort dingen gewoon niet zelf doen, maar laat het te gebruiken medicijn door de huisarts bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas maar op met dat zilver. Je wil echt niet blauw worden, dan maar een kuurtje of zo van de dokter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collo%C3%AFdaal_zilver
Behandeling van Candida-vaginitis
Behandeling is enkel aangewezen bij klachten.
Het kan gaan om een lokaal imidazolederivaat (ovules, crème, vaginale tabletten) of een orale triazolebehandeling. Meestal volstaat een eenmalige behandeling.
Bij herhaalde infecties (vier of meer keer per jaar) zal een langdurige behandeling (tien tot veertien dagen) nodig zijn. Eventueel zal zelfs een preventieve behandeling worden toegepast gedurende zes maanden. Herhaalde candida-infecties zijn moeilijk te behandelen.
Behandeling van de seksuele partner is enkel nodig als deze klachten heeft.
Lokale antimycotica kunnen eventueel het rubber van condooms en pessaria aantasten.
Candida vaginitis in de zwangerschap wordt enkel behandeld als er klachten zijn. Lokale imidazolederivaten, bij voorkeur miconazole (Gyno-Dactarin®), kunnen worden gebruikt tijdens de zwangerschap, meestal gedurende één week.
fremar
13 jaar geleden
Bij mannen je geslachtsdeel in een glas met azijn verdund met water hangen! Ongeveer zelfde hoeveelheden als je bij siroop gebruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Werkt dat? Heb ik nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet me aan een pot augurken denken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt onzin, maar het zuur _kan_ inderdaad helpen tegen de schimmel die candida is - mits die natuurlijk nergens anders zit. En het helpt niet altijd (en je moet dan al wel weten dat het candida is, dat zal de huisarts misschien vaststellen, maar die heeft dan ook wel andere middelen denk ik).
Je kunt via de huisarts of apotheek een capsule halen, daarvan hoef je er maar één te nemen. Dit heet Diflucan 150 mg (fluconazol) en is een lichtblauwe pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar daar word je dan weer NIET blauw van :)