Krijgt een zwemmer een stroomstoot als de bliksem op zee inslaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat het uitmaakt hoe ver de bliksem van de zwemmer inslaat

Het beste antwoord

Als een iemand in het water zwemt en de bliksem op zee inslaat is de kans groot dat de zwemmer een stroomstoot krijgt. Dit komt doordat water elektriciteit goed geleid, dus dat elektriciteit goed door het water gaat en zich goed kan verspreiden. Water heeft namelijk een een hoge dichtheid. Als je bijvoorbeeld een broodrooster (die in het stopcontact zit) in een bad laat vallen, waar je ook in zit, kun je ook een stroomstoot krijgen.

De kans bestaat dus dat de zwemmer het niet overleeft.
Maar sowieso een stroomstoot krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vemoedelijk overleeft hij of zij de bliksem inslag niet. een flinke stroomstoot met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwemmen
Zwemmen in open water of in buitenzwembaden
tijdens onweer is gevaarlijk. Bij
blikseminslag verdeelt de bliksemstroom
zich in het water. Zelfs bij relatief zwakke
bliksemstromen kunnen zwemmers in een
shock geraken, met alle gevaren van dien.