Al maanden last van gezwollen en rode boven oogleden, van de huisarts antihistamins gekregen, het helpt niet!

Iemand een idee wat kan het zijn? Naar welke specialist moet ik? dermatoloog? oogarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je make-up? Maak je de huid rond je ogen weleens schoon met een olieachtig product?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruikt u gezamenlijk de oog make up van vriendinnen?

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang last van bepaalde allergieën gehad. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij doorgestuurd naar een dermatoloog.
Zij heeft mij geheel nieuwe medicijnen voorgeschreven maar het duurde echter een paar maanden voordat ik (vrijwel) klachtvrij was.
Ben zo'n tienjaar radeloos geweest, nu nergens meer echt last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is een lastige!

Op basis van het feit dat je antihistamine hebt gekregen, lijkt de huisarts te denken aan een allergische reactie. Zou dan een allergoloog niet de juiste persoon zijn hier verder naar te kijken.

Neem hoe dan ook contact op met je huisarts. Van hem of haar krijg je immers je verwijzing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon terug gaan naar je huisarts en zeggen dat de medicijnen niet helpen.
Je huisarts is de enige die kan bepalen naar welke specialist je evt kunt gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit jaren geleden ook gehad. Ben diverse keren bij huisarts geweest, bij een dermatoloog en heb een allergieonderzoek gehad, maar tevergeefs.
Uiteindelijk ben ik met alle middeltjes gestopt en heb ik alleen nog vaseline cetomacrogol creme gebruikt. Dit heeft me er vanaf geholpen.
Niet duur en vrij verkrijgbaar bij de apotheek, dus het proberen waard.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel in de buurt van je ogen, maar het is nog altijd huid. Dus ik zou een verwijzing vragen naar een dermatoloog.
Ons kleinzoontje heeft dit ook eens gehad en de rode zwelling is maar pas verdwenen toen de arts een soort cortisonezalf heeft voorgeschreven. Een echte oorzaak hebben we nooit geweten.