Als je een zenuw ergens aanraakt die ligt tussen je teen en je hoofd voel je dan toch je teen?

Stel ik krijg het voor elkaar een zenuwbaan die loopt van je hersens tot aan je teen (of ergens anders als die niet bestaan; maar dat zal toch zeker wel;-)) middenin te 'kriebelen' denk ik dan dat mijn teen iets voelt of toch ergens anders?

7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Google eens op fantoompijn.

Het beste antwoord

Dan zul je inderdaad in je teen iets voelen. Andersom werkt het ook, als een zenuwbaan naar je teen wordt onderbroken, zul je geen gevoel meer hebben in je teen.

Maar voordat je aan de slag gaat moet je weten dat de zenuwbanen in een 'koker', soort tuinslang, vanuit je hersenen naar de verschillende lichaamsdelen gaan. Als je aan die 'koker' gaat rommelen om bij de zenuwbanen te komen, krijg je waarschijnlijk grotere problemen dan een kriebelende teen.
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
De vraag is dan hoe dat kan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ @erotisi Zie een zorgcentrum voor je met allerlei alarmsystemen, elke kamer heeft er een. Alle draden lopen door de gang langs het trappengat naar de alarmkamer. paulus811 zoekt jou kamer op en volgt jouw draad tot ie ergens op de trap is, legt de draad bloot en zet een stroompje op de draad. Na een paar tellen ziet deze een zuster naar jouw kamer stormen. (wellicht dat het iets anders werkt in de praktijk, maar het principe lijkt me vrij simpel). Als paulus811 de draad doorknipt, kan jij niet meer alarmeren, maar paulus811 wel. Of als jouw vleugel instort, dan kan jaren later de alarmkamer nog steeds alarmen ontvangen als iemand maar die draden vindt. Denk aan fantoompijn.