Ik heb heel weinig lichaamsvet, als ik elke dag train hoelang duurt het dan om een sixpack te krijgen ?

Geen overtollig vet dus.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Is niet precies te zeggen. Ligt aan je lichaamsbouw en lichaamstype, hoe snel je spieren opbouwt, wat je voeding is, hoe intensief je traint, etc.

Het allerbelangrijkste is je voeding. Voldoende eiwitten en vooral 'less crap, more food' (zie afbeelding).

Daarnaast alle spiergroepen trainen, niet alleen je buikspieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus bijvoorbeeld dag 1 benen, dag 2 buikspieren, dag 3 armen, etc.
Combinatie van krachttraining en wat cardio werkt vaak het beste.
Een goed trainingsschema kun je het beste laten opstellen door een trainer in een sportschool. Die kan een schema specifiek voor jou maken, en uitleggen hoe je de oefeningen uitvoert.

Toegevoegd na 5 minuten:
Verwacht geen resultaat binnen een week, maar als je gemotiveerd bezig bent, voldoende traint en rust neemt, en je lichaam goed voed, dan ga je na iets van 3-4 weken zeker al wat resultaat zien.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, alleen ik ben pas 13 is het dan wel goed om te trainen ? Ik hoorde dingen over groeistoornis... Mijn spieren bouwen zich trouwens snel op (dankzij sport) ik train niet echt intensief en eet nooit fruit, wel drink ik altijd water en bijna geen cola
Ritsuka
11 jaar geleden
als je 13 bent mag je wel trainen, maar alleen met je eigen lichaamsgewicht. Dus niet met zware halters en apparaten enzo. Waarom eet je nooit fruit? Vooral een banaan bevat stoffen die veel energie leveren voor het sporten. Dus je kunt wel trainen, maar luister wel naar je lichaam. Alleen met je eigen lichaamsgewicht trainen, dus pushups mag wel, halters mag niet.
En neem voldoende rust, en onthoud dat er belangrijkere dingen zijn als een sixpack hebben. Ja, het is leuk, maar zorg ook dat je andere hobbies hebt :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Mijn vriend heeft bijvoorbeeld wel heel zwaar getraind op jonge leeftijd, en zit nu onder de littekens bij zijn schouders en liezen. Vergelijk het met de striae bij sommige zwangere vrouwen, dat heeft hij dus overal.
Ritsuka
11 jaar geleden
Groeistoornis kan gebeuren omdat je spieren dan sneller groeien als je botten. Dan kunnen er dingen scheef gaan groeien ofzoiets, ik weet de precieze details niet, weet alleen dat het niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, dus als je niet teveel traint kan het geen kwaad ? Ik ga denk ik 2-3 keer per week trainen want ik doe waterpolo en daar trainen we ook buik- en armspieren. En tuurlijk heb ik andere hobbies :p