Ik slik nu alweer 11 dagen de pil maar ben nog steeds ongesteld. Is dit normaal?

Na mijn stopweek slik ik nu al 11 dagen en ik lek nog steeds bloed. Van dat verse bloed, niet eens dat donkere bloed dat je aan het eind van je menstruatie krijgt. Is dit wel normaal?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb trouwens af en toe wel van dat donkere bloed, naar dan ineens heb ik weer gewoon "vers" bloed. Dit is toch raar?
Oh en trouwens, ik durf dit dus niet op het internet op te zoeken want dan krijg je er geheid allemaal ziektes en afwijkingen uit. Misschien heeft hier iemand ervaring ermee of enige kennis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar je dokter

Het beste antwoord

Allereerst, heel verstandig dat je niet op internet gaat zoeken. Daar vind je alleen maar de meest erge aandoeningen, die overigens allemaal verschrikkelijk zeldzaam zijn. De meest banale en alledaagse, maar daarmee wel meest waarschijnlijke diagnoses zul je maar zelden vinden.

Om je vraag te beantwoorden: nee het is niet normaal. Tijdens je stopweek krijg je je menstruatie (eigenlijk geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding) na het weer starten van de pil hoort normaal gesproken de bloeding weer te stoppen. Alleen als je de pil langere tijd doorslikt, zonder stopweek, kan je wel dit soort bloedverlies krijgen.

Helaas kan ik je niet vertellen, wat er eventueel wel aan de hand kan zijn. Het aantal mogelijkheden is gewoon te groot. Bovendien geef je maar weinig informatie waarmee we het aantal mogelijkheden kleiner kunnen maken. Ik zie dat je 15 jaar bent; op zo'n jonge leeftijd is het zeer onwaarschijnlijk dat er iets ernstigs aan de hand is.
Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan en het met hem/ haar te bespreken. Hij/zij weet veel meer van je en kan eventueel gericht vragen stellen en dingen onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De pil zorgt er niet voor dat je niet ongesteld raakt, maar dat je niet zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De Pil voorkomt toch de eisprong en daardoor ook de menstruatie? Dus de Pil zorgt er toch wel voor dat je niet ongesteld raakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dan moet je die pil wel doorslikken antoni....