Waarom moet je als spermadonor een vaste relatie hebben?

Wanneer kun je spermadonor worden?

- Je bent bereid om een ander paar te helpen met het vervullen van hun kinderwens
- Je bent een gezonde man tussen de 22 en 45 jaar
--- Je hebt een monogaam seksueel leven (een vaste relatie)
- Je bent bereid één tot twee jaar lang eens in de 4-6 weken sperma in te leveren bij de spermabank
- Je stemt toe dat je gegevens aan het volwassen kind bekend gemaakt worden indien het kind dit wenst

Waarom is dit? Dit is toch zeker mijn eigen keuze, niet die van mijn (toekomstige) partner.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bron van benodigheden: http://www.bijzonderewaarde.nl/sperma-doneren.html

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het wordt in een andere betekenis bedoelt dan dat jij nu denkt. De voorwaarde is niet dat je een vaste relatie hébt, maar dat je monogaam bent en dus geen wisselende relaties aangaat. Maar een alleenstaande man mag ook donor worden. De reden van het monogaam moeten zijn is dat er dan minder kans is op infecties die risico's zouden kunnen inhouden voor de vrouw bij wie jouw sperma zal worden gebruikt en/of voor de kinderen die er uit voort kunnen komen.

Toegevoegd na 29 minuten:
wordt bedoeld, met een d.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk uitgelegd.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Plus !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk, bedankt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Maar je doet nu net of de tekst klopt en de vrager het onjuist interpreteert. Het wordt verkeerd omschreven, het ziekenhuis sluit met die zin onterecht mensen uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus + > > maar... VS begrijpt precies wat er staat. Mee eens, het wordt verkeerd verwoord.
Er zou moeten staan : Je hebt geen wisselende seksuele contacten.