Hoe kan je schaamhaar tot je bilspleet scheren?

Ik zou niet weten hoe, dan krijg je toch wondjes?

Toegevoegd na 50 seconden:
En ook: hoe kan je het weghalen wanneer het ook aan de binnenkant van je buitenste schaamlippen zit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom noem je scheren als enige optie?
Ritsuka
7 jaar geleden
waarom zou je het allemaal weg willen halen? dit geeft een groter risico op infecties en wondjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er geen 'schoonheidsspecialiste' die behalve het harsen van de edele delen ook schaamhaar scheren op de prijslijst heeft staan? Waarom niet harsen?
Informeer liever bij een schoonheidssalon, of zij dit doen en hoeveel de kosten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vraag me af waarom je dit wil doen, maar als je dit toch gaat doen, trim je haar eerst op gelijke lengte, neem dan voordat je dit doet een warm bad, of zet een warme niet harde douchestraal tegen het te scheren gebied. Breng dan het scheerproduct (bij voorkeur scheerolie) aan en ga met een goed (geen wegwerp) scheermes met de haargroei mee over de huid.
Hou tijdens het scheren de huid strak, zodat de huid niet tussen het mesje kan komen. Zorg dat je ontspannen bent voordat je hieraan begint, zet vooral geen kracht, of druk op het mesje, het mesje moet het werk doen, jij bent alleen de bestuurder ervan. Gebruik na het scheren een verzorgend product, zoals Sudocrem of Nestosyl.
Vermijd ook strakke kleding, zodat de huid tot rust kan komen. Als je dit doet, doe het dan voor jezelf, in dit gebied kunnen snel ontstekingen ontstaan door het scheren, of haren ingroeien na het scheren, wat pijnlijke gevolgen heeft, daarnaast is jeuk niet te voorkomen de dag, of enkele dagen na het scheren. Schoonheidsspecialistes scheren niet, harsen, waxen of laseren doen zij wel, maar meestal ook niet verder dan de bikinilijn, net iets verder dan de randen van je bikinibroekje. Overweeg je dit wel, ga dan naar een salon waar Brazilian of Hollywoord op de prijslijst te vinden is, met deze behandelingen voorkom je de jeuk.

Antwoorden (1)

Neem de tijd en ga zorgvuldig te werk met een nieuw, schoon scheermesje en alles gaat van een leien dakje. Met de ene hand de huid strak trekken, met de ander scheren. Probeer eerst met de haarrichting mee te scheren. Mocht het je niet glad genoeg zijn, zou je altijd nog daarna kunnen proberen ook tegen de haarrichting in te gaan (meer kans op wondjes, though). Schaamlippen is wat meer gepriegel maar is op deze manier ook prima te doen (zou ik echter alléén met de haarrichting mee doen). Onder de douche spoelt het meteen allemaal mooi weg. Als je haast hebt krijg je geheid wondjes. Oefening baart kunst, maar blijf voorzichtig.

Zelf epileren is zeer sterk af te raden. Scheerapparaat zou ik ook niet proberen. Wil je het echt super glad hebben: toch maar naar de wax-salon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus van mij, goed advies. Al is een wegwerpmesje niet aan te raden.