Kan ik iemand die verliefd is vertrouwen over diens gevoelens?

Ik zie verliefde mensen nog als een soort junks die niet oprecht van iemand houden. Dat beeld is nogal vertekend, maar ik weet niet hoe ik dat kan verbeteren. Iemand tips?

Dopamine is bijvoorbeeld een drugstof die onlosmakelijk met verliefdheid te maken heeft (iedere keer dat je degene ziet ontvang je een beloning in je brein, hier moet je ook van afkicken als de relatie te vroeg word afgesloten; de stof werkt gemiddeld een jaar, daarna moet je voort op iets anders dat je aan een ander bind).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het alleen een 'chemische reactie' is, merk je dat op den duur wel...
Praat met elkaar, over hoe je over dingen denkt, wat je belangrijk vindt en wilt bereiken... en hoe je over allerlei dingen denkt. Als je iemand vindt die bij je past, kun je wel degelijk blijvend van iemand houden...Er zijn mensen die tot in het bejaardenhuis hand in hand zitten...dat heb jij toch vast ook wel eens gezien...?

Verliefdheid, vlinders in je buik, gaat over...maar houden van iemand kan heel duurzaam zijn...van je ouders hou je toch ook niet maar even?

Garanties zijn er niet in de liefde...maar als je een verliefdheid nooit de kans geeft om uit te groeien tot liefde...dan zul je de liefde ook nooit kennen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je geeft eigenlijk zélf al het antwoord op je vraag....
Verliefd zijn is iets héél anders, dan oprecht van iemand houden..dat komt pas veel later, ná de verliefdheid (in geval van dan, hè - houden van doe je van veel mensen op veel verschillende manieren)
Verliefdheid is een heerlijke toestand van niet-helemaal-toerekeningsvatbaar zijn, een verrukkellijke gekte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
permanent verliefd (in de zin dat fenylethylamine overmatig word geproduceerd) is niet gezond lijkt me. maar als begin van een echte relatie is het juist heel mooi dat het bestaat. je kan alles bagotaliseren en een onbalens in stoffen noemen op psychologisch vlak, ook verliefdheid. maar ooit word je zelf echt verliefd en liggen de kaarten toch echt anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ik ben ook tegen bagotaliseren. Dat brengt de mens in onbalens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zomz kan hed wel helpen alz er maar een gesonde relativende kracht fan uid gaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorry krachd iz med un d
AWM
13 jaar geleden
ik denk dad ve elkaar steetz beter gaan begriepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
taalfereiking heed dad
je hebt helemaal gelijk , als je verliefd bent dan is dat geen houden van

maar je vraag of je iemand kan vertrouwen over diens gevoelens dan moet je daar wel op vertrouwen of denk je dat diegene niet oprecht is

de meeste verwarren verliefdheid met houden van en in de fase van verliefd zijn wordt al gauw gezegd ... ik hou van je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die verliefd is, is onder invloed. Het is dus een tijdelijke junk die een - overigens heel prettige - roes heeft. Je kunt hem dus niet vertrouwen. Vandaar dat het spreekwoord zegt dat liefde blind maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid gaat over in houden van, zeggen velen, maar ik houd al sedert vier en veertig jaar intens veel van mijn echtgenote en toch zijn wij nog alijd verliefd op elkaar.
En dus klopt het niet dat verliefdheid een overgaand iets zou zijn..in elk geval klopt het niet bij ons.