Hoe kan ik mijn lichaam blijven verbeteren met fitness?

Ik ga nu zo'n drie maanden naar de sportschool. Ik train drie keer per week. Borst/triceps, rug/biceps en rug/schouders. Ik deed altijd setjes van 15, 12, 10 en 8 waarbij ik het gewicht steeds zwaarder maakte. Soms een supersetje of een powersetje tussendoor. Ik wil graag iets veranderen, waardoor ik sterker zal worden en meer spiermassa krijg. Wat kan ik het beste aanpassen? Mijn gewicht aanpassen en setjes van 10, 8, 6 en 6 doen, of beter iets anders?

Mijn buik train ik nu al zo'n 1,5 jaar, maar daar merk ik weinig verbetering. Ik heb lang gewoon 4/5 keer per week mijn buik getraind en dan 10 verschillende oefeningen. Nu heb ik het sinds 2 maanden anders aangepakt. Ik train mijn buik nu drie keer per week. Per keer train ik dan 7 oefeningen met 4 setjes. Echter merk ik weinig verschil in mijn buikspieren. Ook zou ik graag willen weten hoe ik dit nu moet aanpakken voor meer verbetering.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Beste Ps3gamer.

Wat ik zie aan jou schema, is dat ik geen oefeningen zie voor je benen.
Je benen zijn namelijk de grootste spiergroep van je hele lichaam, en als je je benen traint, train je automatisch je hele lichaam mee.

Ik weet dat uit ervaring, ik heb jaren lang getraind, en met name toen ik begon met de been spier oefeningen begon ik echt verschil te zien. Ook vanwege de algehele proportie van je lichaam.

Ik zou eens proberen te beginnen met squats hierbij train je namelijk je bovenbenen, hamstrings, billen, buik en rug . Dus eigenlijk alles.
De leg press is ook een goeie oefening, en dan langzaam, benen niet helemaal strekken, en helemaal terug dus niet halve leg presses.

Daarnaast gaat het niet om de hoeveelheid aan gewicht je kan tillen of drukken, probeer maar eens 3 sets van 10 met een lichter gewicht, langzaam te doen.
Dan zul je het voelen.

En rusten is heel belangrijk, dan gaan die spieren juist groeien.