Is er iemand die ervaring heeft met een vernauwing van de onderste wervels, zo ja graag enkele tips om minder pijn te hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zelf al een aantal jaar een vernauwing in de onderste wervels.
Ik heb elke dag wel pijn in mijn rug,maar minder als in het begin.
In het begin ging ik lopen en zitten na de pijn,ik ging dan juist in de verkeerde houding zitten en daardoor kreeg ik ook klachten in nek en schouders.
Ik ben op een gegeven moment naar een cesar therapeut gegaan met mijn klachten.
Bij hem heb ik na veel sessies mezelf een andere lichaamshouding aangeleerd.
Ik kan je het zeer aanraden,je leert je lichaam op een andere manier kennen en je leert hoe je anders met je lichaam om moet gaan om zo de pijn te verlichten en of te verminderen.

Cesartherapie is een eerste lijns therapie en je hebt hierdoor geen verwijsbrief nodig om een afspraak te maken.

Verder slaap ik nachts op mijn zij met een kussen tussen de knieën,hierdoor komt er minder druk op je ruggenwervel te staan.
Probeer ook niet te hangen in de stoel of bank dat is een heel verkeerde houding.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil je wel aanraden als de pijn te erg word of te lang duurt wel contact (weer) op te nemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb er geen ervaring mee, maar steek eens een jointje op, dit kan wonderen verrichten.